Ga naar inhoud
  • 0

Portaal in portaal

zorro

Vraag

Geplaatst: (aangepast)

Is het mogelijk om een portaal in een portaal weer te geven.

Elke record bevat een Patiënt_ID met daarin een bestek_groep en een bestek_soort

één patiënt_id kan verschillende bestek_groepen bevatten met veschillende bestek_soorten

Ik zou nu graag in één portaal rij alle bestek_soorten tonen met dezelfde bestek_groep

De portaal rij eronder zou een andere bestek_groep moeten tonen van dezelfde Patiënt_id met de bijhoorende bestek_soorten.

Is dit mogelijk

Mvg

Z

aangepast door Gast

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Standaard niet mogelijk, maar omdat je alleen moet weergeven (dat zie ik toch staan), is er misschien wel een oplossing mogelijk.

Ik denk even aan een tussenliggende tabel die beide tabellen verenigt en waarop de portal gebaseerd is.

Maak even een relationele graph, en post die file. Dit kan een leuke thread worden.

• 0
Geplaatst:

Ik zie niet goed in hoe ik een tussenliggende tabel zou moeten maken.

Ik toon u hieronder de gegevens.

Ik zou graag bij het oproepen van patiënt kris de gegevens in één portaal rij zien van bestek nr 1 en apart de gegevens van bestek nummer 2.

Eigenlijk moet dat niet per se in een portaal staan maar ik zou ze graag zie verschijnen in mijn database. Per bestek nummer onder elkaar.

Enig voorstel

Z

tabel.JPG.6b4e4228a28be34f4757d32659ebfcd8.JPG

• 0
Geplaatst:

Beste Peter,

Ik denk wel dat ik begrijp waarnaar je me heen wenst te sturen , maar ik weet niet zeker of het bruikbaar is. Ik heb dit namelijk reeds gedaan voor de tabellen groep en soort op te bouwen en zo gerelateerde waardelijsten waarmee de bewuste records worden aangemaakt te maken en deze records worden dan getoond in een portal.

Ik zou nu graag een 2 de en 3de bestek kunnnen maken en deze hieronder te kunnen tonen. Dus de de waarden van de portaal dat zichtbaar zijn in "overzicht van de raming" opslaan in een andere portaal.

Of vergis ik me en moet ik trachten de aangemaakte records vanuit de gerelateerde waardelijsten ook zo op te bouwen in 2 afzonderlijke tabellen?

Mvg

Zorro

peter.thumb.JPG.a9996bacfde363fff3fdc0254af35b15.JPG

• 0
Geplaatst:

Zorro, dat ziet er een mooie applicatie uit. Maar ik ben geen tandarts. Dus ik wil weten - en andere mensen op dit forum ook - hoe de steel in de vork zit.

Wat is een bestek?

Wat is een soort?

Wat is een groep?

En ja zelfs, wat is een patient?

Wat zijn de relaties tussen deze entiteiten? Kan je meerdere bestekken per patient maken? Kan een bestek voor meerdere patienten gemaakt worden? Is er een verband tussen groepen en soorten. Kan je werkelijk een kroon op een vals gebit zetten?

Zorro, humour me. Als je dat op google vertaalt krijg je "humeur je".

Weet je wat? Als je wil laat ik je een screendump van de oplossing zien.

Dan weet jij ongeveer hoe ik me nu voel. :lol:

• 0
Geplaatst:

Beste Peter,

Ik heb een database met verschillende patiënten ( personen) bij deze patiënten heb ik een layout waarbij ik een offerte kan maken.

Met groep bedoel ik een verzameling van mogelijke behandelingen.

Los gebit - vaste gebit.

Met soort bedoel ik een subdivisie in deze groep.

Dus ahw. Bij los gebit kan er één luxe en sociale uitvoering zijn

Met een vast gebid kan dit porselein of kunststof zijn.

Dus stal dat ik bij één patiënt een offerte wil maken van een los gebit in luxe uitvoering moet ik eerst in de groep los ( uitneembaar) gebit klikken en ( de soort zal zich dan aanpassen naar de verlang lijst van los gebit) dan op luxe uitvoering. Dan het aantal inbrengen en op de knop in portaal drukken. Hierdoor wordt een record aangemaakt dat ook zichtbaar wordt in de portaal.

Dit komt dan in de portaal te staan ( zie voorbeeld hierboven)

Stel nu dat ik voor dezelfde patiënt een vast gebit wenst heb ik nu 2 mogelijkheden ofwel ledig ik de portaal met los gebit ofwel voer ik aan deze portaal een vaste gebit bij.

Ik zou graag 2 verschillende bestekken hebben namelijk 1 van het los gebit en een van het vaste gebit. Dus eigenlijk een soort van safe van de vorige offerte.

Hopelijk is dit duidelijk

Zie hieronder de relaties en FM file account= admin geen paswoord

Peter2.JPG.b53d43cab7d86183c8129d4107f28b69.JPG

JADE Copy Copy 1.zip

• 0
Geplaatst:
Sorry David, ik was deze thread helemaal vergeten. Ik ga er zondag eens op 't gemakske naar kijken. Morgen is het confituur-dag, misschien komt het ook nog wel ter sprake.

Geen probleem ik heb het kunnen oplossen.

Dit door een 2de portaal te maken dat de verschillende bestekken laat zien. Was niet geheel mijn eerste idee maar werk en ziet er prima uit.

In ieder geval bedankt

Mvg

Z

• 0
Geplaatst:

En ik wou er net aan beginnen... :lol:

Nogmaals sorry.

Ik weet niet of het voor jou geldt, maar mij helpt het altijd als ik mezelf dwing om de dingen "voor te stellen". Je kan soms het probleem al half oplossen doordat je probeert het zó te formuleren, dat anderen het begrijpen.

Ik denk dat je het jezelf ook nog een stuk gemakkelijker kunt maken door je sleutelvelden een meer uniforme naam te geven. In je patienten gebruik je "Pt_bestek_id", dat je linkt met "over_id", "Pt_bestek_soort" link je met "soort_type", enz...

Je gebruikt een auto-enter serial in je overzicht, die je dan niet gebruikt, je linkt je overzicht aan de hand van een sleutel die je "Pt_bestek_id" noemt, terwijl je eigenlijk de primary key van de patiëntenfiche gebruikt.

Dus link je je raming eigenlijk op basis van de ID van de patient, waardoor je eigenlijk maar 1 raming per patient kan maken.

Je moet je bestekken tabel hier tussen krijgen. Een patient kan verschillende bestekken hebben, een bestek kan verschillende ramingen hebben.

Ik heb, om zelf te begrijpen wat je doet, de veldnamen bijgewerkt. Hieronder een relationele grafiek die denk ik veel duidelijker is.

Geen oplossing voor je probleem, dat heb je immers zelf al uitgeplozen, maar een hint om achteraf niet in een hopeloos kluwen te verzeilen.

graph.png.b94207a957cf78535eeea839e9cbcd6d.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...