Jump to content
  • 0

conversie van 5.0 naar 7 of 8 issue

andy

Question

Ik ben bezig met conversie van een applicatie in FM 5 naar 7 (eventueel 8 ). Zoals bij de meeste applicaties is deze inmiddels behoorlijk vervuild. Zo zijn er scripts die nergens meer worden gebruikt en zijn er bij het initiële database ontwerp veel meer velden bedacht dan er nu gebruikt worden. M.a.w. er zijn dus nogal wat velden in de applicatie die helemaal niet gebruikt worden.

Nou kan ik me uit het verleden een tool herinneren die dit allemaal netjes in kaart kan brengen (of velden dus data bevatten en of er scripts zijn die nergens gelinkt zijn aan een button of subscript). Geen idee hoe dit programma heet.

Heeft iemand een idee of er een dergelijk programma nog bestaat of eventueel een andere tip hoe ik dit probleem oplos. Ik wil namelijk eerst de huidige applicatie zoveel mogelijk cleanen en dan pas gaan migreren.

Andy.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik snap dit forum niet helemaal... Ik hoop dat ik nu een reactie plaats bij de reactie van Sanne.

Sanne ik had al een demo versie gedownload van Metadatamagic en een testje gedraaid. Ik snap niet zo goed wat ik er mee kan ??? Het geeft een overzicht van de gebruikte velden ofzo en scripts ??? is het een kwestie van RTFM ??? Graag een tip erbij.

Ik heb nog wel een fm developer en zal die eens van stal halen.

Anyway bedankt voor je reactie alvast...

• 0

Komt helemaal goed, andy.

s het een kwestie van RTFM ???

Ik vrees het. Als ik me niet vergis, moet je ergens gaan zoeken bij de fouten die het programma genereert. De demo versie is nogal beperkt geloof ik.

Je kan inderdaad altijd een developer vragen om het voor jou in een full version te draaien, en de resultaten ook voor jou te interpreteren.

Zal waarschijnlijk ook niet gratis zijn.

• 0

Peter, ik geloof dat we het hebben over FileMaker Developer (u-weet-wel, voordat we over Advanced gingen praten), niet over een FileMaker developer :D

Want ik denk niet dat Andy een FileMaker-programmeur in zijn stal heeft staan :D

Edited by Guest
  • 0

Andy, ik heb vermeld dat ik met MetaDataMagic heb gewerkt. Ik heb niet vermeld dat het makkelijk was.

De handleiding lezen van MetaDataMagic is zeer gewenst, want het is een tooltje waar je even moet gaan zitten voor je het door hebt. En zoals Peter zegt, er is inderdaad een centrale plaats waar MDM de gevonden problemen verzamelt.

Ik adviseer je om eerst naar de FM Developer te kijken. Met FM Dev versie 6 vind je het Database Design Report onder het File-menu.