Jump to content
  • 0

Custom icon toevoegen aan een runtime solution

hbrendel

Question

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het wijzigen van een icoon voor een shortcut is gemakkelijk: shortcut aanklikken met rechtermuis en onderaan in het context-menu Properties selecteren. Daar vind je een optie om het icoon te wijzigen. Daartoe behoort een Browse-knop die je toelaat een bestand te selecteren dat het gewenste icoon bevat.

Dit alles geldt voor shortcuts (de aliassen van de Mac). Voor de originele bestanden moet je via de registry, en dat is geen beginnerswerk. Knoeien in de registry kan je hele computer opblazen, en dat kan zeker de bedoeling niet zijn. Er is echter wel software die deze klus voor je opknapt. Zelf gebruik ik die niet. Er is beslist wel iemand die je hieraan kan helpen.

• 0

Ik ben vanmorgen wat bezig geweest.

Op Google vond ik op nr. 1 XN Resource Editor. Deze is gratis, maar verwoest de alpha kanalen.

Nu ben ik bezig met Resource Tuner (Google 2). Niet gratis, maar het ziet er goed uit.

Het gaat om de Icon Entries 1 - 9 voor de .exe file en nrs 10 - 18 voor de database files.

Het is even zoeken, maar je komt er wel uit.