kkeess Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Ik probeer in een containerveld een foto te krijgen met een filenaam die hetzelfde is als een nummer in een ander veld. Bv. veld1-> nummer : 1234 veld2-> container : hier moet de foto met filenaam 1234 komen Dus hoe krijg ik nu de foto in mijn container veld???? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Zo even uit het hoofd : Maak een berekening (of een auto-enter) met als resultaat container-type : Case( Get ( SystemPlatform )=-2;"imagewin"; Get ( SystemPlatform )=-1;"imagemac" ) & Get(FilePath) & ID & "." & ImageType waarbij : ID de naam/nummer van je beeld is en (optioneel) Imagetype een tekstveld is die het type beeld bepaalt. Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Dat zal fout lopen in FileMaker Pro 8.5 onder Intel. Hier een correctie: Case( Get ( SystemPlatform )=-2;"imagewin"; Abs(Get ( SystemPlatform ))=1;"imagemac" ) & Get(FilePath) & ID & "." & ImageType Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Terechte opmerking Koen. Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Verwijder nog overbodige massa uit Get(FilePath): Case( Get ( SystemPlatform )=-2;"imagewin:"; Abs(Get ( SystemPlatform ))=1;"imagemac:" ) & Substitute(Get(FilePath);["file:"; ""]; [Get(FileName) & ".fp7" ; ""]) & ID & "." & ImageType Quote Link to comment
0 kkeess Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 Ik probeer in een containerveld een foto te krijgen met een filenaam die hetzelfde is als een nummer in een ander veld. Bv.veld1-> nummer : 1234 veld2-> container : hier moet de foto met filenaam 1234 komen Dus hoe krijg ik nu de foto in mijn container veld???? Heb het bovenstaande geprobeerd maar geen resultaat. Mijn gevoel zegt en dat zie ik ook dat alle \ in het padnaam nu / zijn geworden zit daar misschien het probleem? Quote Link to comment
0 kkeess Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 Ik heb het probleem gevonden. Ik kwam erachter toen ik een nieuw record aanmaakte en toen verscheen wel de foto. Bij de bestaande records niet. Dus alle oude records moeten eerst de id's opnieuw ingevuld worden of met ctrl+c en dan ctrl+v. In ieder geval thanks Quote Link to comment
Question
kkeess
Ik probeer in een containerveld een foto te krijgen met een filenaam die hetzelfde is als een nummer in een ander veld. Bv.
veld1-> nummer : 1234
veld2-> container : hier moet de foto met filenaam 1234 komen
Dus hoe krijg ik nu de foto in mijn container veld????
6 answers to this question
Recommended Posts