hans van koolbergen Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 In FM bereken ik een URL bijvoorbeeld (http://www.filemaker.com'> dit is de FM site Als ik dit veld dan als HTM: exporteer veranderen de scherpe haken in een > 127 ASCI code en heb ik geen mooi aanklikbare link in mijn HTML bestand. Wat is de truuc om er voor te zorgen dat die scherpe haken NIET veranderen?? Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Het probleem is dat je alles als HTML wil exporteren, maar ondertussen ook zélf "raw" html code wil toevoegen en niet wil dat de HTML export filter dat converteert naar HTML. Bekijk het zo: wat gebeurt er als je HTML naar HTML converteert? Want dat doe je dus. Mogelijke oplossing: exporteer gewoon als text, en doe alle formatteringen zelf. Oeps. Daar gaat de gebruiksvriendelijkheid van je oplossing. Andere oplossing: probeer een tooltje te vinden dat je geformatteerde tekst in FileMaker omzet naar HTML, maar in een ander FileMaker veld. In dat veldje maak je noodzakelijke vervangingen om tot een complete HTML tekst te komen, en die exporteer je dan als tekst. Voor Mac bestond er vroeger een scripting addition die styled text omzette naar HTML. Zoiets moet je dus vinden. Nog een andere oplossing. Doe gewoon verder zoals je het gemaakt hebt, maar maak een tekst filter programmaatje dat de omgezette < en > terugzet. Als je een beetje handig bent in FileMaker kan je HTML exporteren in ee script stap, en in de volgende script stap roep je de converteer routine extern op. Quote Link to comment
0 hans van koolbergen Posted October 14, 2006 Author Share Posted October 14, 2006 Conclusie van Peter is DUS: als je een FM veld met daarin scherpe haken exporteert in HTML formaat dan worden de scherpe haken verkeerd geconverteerd. Na wat puzzelen de volgende oplossing: Maak een HTML pagina met de statische tekst en zet in die pagina een server side include. Die server side include verwijst dan naar de gegevens die je uit Filemaker eëxporteert. Omdat je deze gegevens 'include' in een HTML pagina kunnen deze gegevens gewoon als text (csv, tab) geëxporteerd worden. Zo worden de scherpe haken niet geconverteerd. Niet duidelijk: kijk naar de broncode van b.v. http://home.ie.hva.nl/~afase/Programma/ProgrammaIprop.shtml Het stuk na de 'table heading' tot en met het eind van de tabel is een apart tekstbestand dat door de 'include' wordt aangeroepen. Dat tekstbestand kan als het moet dagelijks vanuit Filemaker met een druk op de knop ververst worden. Quote Link to comment
Question
hans van koolbergen
In FM bereken ik een URL
bijvoorbeeld (http://www.filemaker.com'> dit is de FM site
Als ik dit veld dan als HTM: exporteer veranderen de scherpe haken in een > 127 ASCI code en heb ik geen mooi aanklikbare link in mijn HTML bestand. Wat is de truuc om er voor te zorgen dat die scherpe haken NIET veranderen??
2 answers to this question
Recommended Posts