Jump to content
  • 0

Iemand interesse in een FileMaker klusje?

Roger

Question

Het gaat om het volgende: Een Nederlands autobedrijf werkt met een in FileMaker 4.1 opgezet facturatiesysteempje, bestaande uit 4 databanken:

Relatie, Factuur, Factuurregels, Menu

Dit syteem is tamelijk primitief van opzet maar bevat datgene wat zij nodig hebben. Echter door de jaren heen is er wat bestandscorruptie in de apps geslopen en mede daarom wil men naar een nieuwe computer, een moderne versie van FM en een opnieuw geschreven applicatie, die tenminste dezelfde functionalteit bevat als het oude systeem, waarbij de layouts wel wat fraaier en duidelijker mogen. Gebruiksvriendelijkheid is het voornaamste, want de gebruikers zijn digibeten. De data uit de oude bestanden dient overgezet te worden naar het nieuwe systeem.

Ik zou dit zelf kunnen maken, echter het ontbreekt me aan de tijd. Het systeem zou nl. bij voorkeur binnen een week, maximaal twee weken klaar moeten zijn. Ik denk voor de bedreven FileMaker man/vrouw een uurtje of 5 à 6 werk (inschatting). Ik wil dit voor een vaste prijs uitbesteden waarbij ik denk aan een projectprijs van Eur. 500,-.

Interesse? Laat het even weten via mijn emailadres: roger@macmaniac.nl

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste mensen,

U mag er ook langer over doen hoor!

Het systeem stelt gewoon heel weinig voor. Zelf zou ik er twee maal zoveel tijd voor nodig hebben. Maar ik ben dan ook niet iemand die dag in dag uit met FM werkt.

Stel dat je er 10 uur over doet dan nog heb je een uurtarief van Eur. 50,- wat daarmee nog altijd hoger ligt dan dat van de winterschilder. Bovendien zullen er op dit forum toch ook wel mensen zijn die niet beroepshalve met FM bezig zijn en het eens leuk vinden om een dergelijk klusje te doen?

Roger

• 0

He Roger

We waren gewoon geschrokken van de lage inschatting met dat vijftal uren: beroepsmensen, zoals ook de eerste reactie, weten uit ervaring dat een degelijk inleidingsgesprek en een eerste round up van de behoeftenanalyse alleen al zoveel tijd in beslag kan nemen. Laat dan nog dat het een heel simpel systeempje is, dan moet dat toch nog eerst uitgelegd of bestudeerd worden... Afijn, we zien wel hoe het afloopt.

• 0
Ik wil je wel waarschuwen dat het werken met hobiisten niet per se tot de beste resultaten leidt (met professionals ook niet, maar toch)

Ik heb zelf met veel plezier voor ons bedrijf een FM database gebouwd. Ondanks dat dit uitstekend werkt zou ik het niet aandurven dit bij derde te doen of dit door een handige hobiist bij ons te laten doen.

Er werken bij ons 4 man met de database. Dit werkt omdat ik er zelf ook meewerk en indien nodig direct iets kan aanpassen of uitleggen als iets niet 'werkt'. Uiteraard vind ik dat het heel logisch opgebouwd is en dingen voor zich spreken, maar is dit voor andere niet altijd vanzelf sprekend.

Je moet volgens mij van hele goede (FM)huize komen om een probleemloze database te bouwen die voor derde te begrijpen is. Ik geloof niet dat een hobiist daar toe in staat is en deze kan ook niet altijd de nodige ondersteuning geven. Een goede batabase bouwen voor profesioneel gebruik vraagt meer dan de ervaring van het bouwen van een database voor de clubadministratie voor één gebruiker. Met alle respect voor de hobiist.