Jump to content
  • 0

document icoontje tonen in een container veld

plato

Question

in een containerveld sla ik enkel referenties op van een bestand. nu verschijn t er in in dat bestand het incoontje en de tekst van dat document. en dit had ik graag in 2 verschillende velden gezien. een veld met het icoontje en een veld met de titel.

iemand een oplossing ?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Een mogelijke workaround kan zijn :

Maak twee extra berekeningsvelden : een berekend containerveld en een berekend tekstveld :

Vul het containerveld met een eigen icoon (*) dat je haalt uit een andere iconen-tabel bijvoorbeeld;

Vul het tekstveld met de naam van het beeld.

(*) Als je beeldnamen extensies bevatten zoals .doc of .jpg kan je die extensies in een case gebruiken om het juiste icoon te selecteren in je iconen-tabel.

• 0

Ik had hetzelfde idee als Rony. (Misschien leer ik het nog eens, dat FileMakeren! :D )

Zie aanhangsel. Leuk voordeel van het gebruiken van 'insert file' met script is dat je dat haakje voor 'reference only' nooit kunt vergeten (dat is iets dat ik in ieder geval regelmatig vergeet...)

Dit bestandje herkent alleen .doc, .txt en .zip bestanden, de rest is 'unknown', maar in de tabel 'graphics' kan je natuurlijk meer icoontjes toevoegen (en ook in de case-berekening 'containers::icon' toevoegen).

Mooier zou natuurlijk zijn, als niet voor elk icoontje een apart veld zou bestaan, maar (een tabel met) één veld voor alle iconen. Misschien een zinvolle toepassing voor een repeating field?

SeparateTextFromIcons.fp7