Jump to content
  • 0

Notitieveld met data uit ander bestand

Maloud

Question

Ik stuur regelmatig herinneringen aan klanten die nog niet betaald hebben.

Ik heb een relatie record, waar, in een portal de velden getoond worden van de verstuurde herinneringen. (op het scherm)

Nu wil ik in een tekstveld een overzicht krijgen van de verstuurde herinneringen om dit zodoende mee te kunnen zenden (mailen) om aan de klant te laten zien hoevaak hij al in de fout is gegaan. Ik ben al aan het proberen geweest, maar krijg geen lekker resultaat. Uiteraard dienen alleen de herinneringen van het betreffende relatienummer getoond te worden.

Graag maak ik even gebruik van de hier aanwezige expertise. :D

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Rony,

je korte (en goede) voorzet zorgt voor wat verwarring (is mij ter ore gekomen).

Ik zal proberen er iets meer woorden aan te wijden.

Ik heb een relatie record, waar, in een portal de velden getoond worden van de verstuurde herinneringen. (op het scherm)

Nu wil ik in een tekstveld een overzicht krijgen van de verstuurde herinneringen...

Als ik het goed begrijp, wil je de records uit de portal verzamelen in een tekstveld.

In FM8.5 kan dat met

List ( relatie::veld )

Dit levert een return gescheiden lijst van de inhoud van het gerelateerde veld voor het record waar je zit. Dit is echter beperkt tot 1 veld. Als je een samenstelling wilt van verschillende velden, zul je in de gerelateerde tabel een berekend veld moeten maken wat de samenstelling voor zijn rekening neemt en kan je met

List ( relatie::berekend veld )

de lijst samenstellen.

Vóór 8.5 kan je met

GetNthRecord ( relatie::berekend veld ; 1 ) & "¶" & GetNthRecord ( relatie::berekend veld ; 2 )...

ook zo'n lijst samenstellen. Hier ben je echter minder flexibel, omdat je van te voren niet weet hoeveel herinneringen er al verstuurd zijn. Tenzij je de samenstelling in een script doet, want dan kan je eerst kijken hoeveel herinneringen er zijn en daar een lus op los laten.

Dit laatste is ook te ondervangen met een custom functie, maar dan is FM8Advanced weer nodig.

HTH

rmw

• 0
Rony,

je korte (en goede) voorzet zorgt voor wat verwarring (is mij ter ore gekomen).

Ik zal proberen er iets meer woorden aan te wijden.

Precies zoals in het voetbal, heb je de middenvelders die de voorzetten geven en de spitsen die binnentrappen. De spitsen moeten wel af en toe de bal komen ophalen in het middenveld.

Wie daarna het doelpunt scoort, maakt niet uit ... als de bal maar in het doel terecht komt !

;-)

• 0

Hoewel ik van mening ben dat een forum niet om te babbelen is, snapte ik niets van de (zeer) korte uitleg van Ronny.

Wij hebben in Nederland ook zo iemand, als die iets uitlegt snappen alleen de ingewijden het, het gewone voetbalvolk snapt niets van wat Johan Cruijff zegt.

Je moet schieten om te scoren
is één van zijn mooiste.

Je moet listen voor de beste resultaten, de laatste..... die ook in dit rijtje thuis hoort. :o:o:o

Maar alle gekheid daargelaten, mijn dank is weer groot. :D:!::D:!:

• 0
Precies zoals in het voetbal, heb je de middenvelders die de voorzetten geven en de spitsen die binnentrappen

Zonder het op de spits te willen drijven, en wij mij betreft laat je het in het midden, maar

ben ik nou spits of middenvelder?

Ik heb niet zoveel met voetbal, vandaar...

:wink:

rmw