Jump to content
  • 0

Zoeken!

WimJanin

Question

Hoi,

via scripts zou ik graag zoeken op ietwat intelligente veldinhoud.

Voorbeeld: ik heb een veld om in de toekomst een patient op te roepen DatumOproep.

Ik wil lijst tonen van alle patiënten, met knop om bv op te roepen patiënten binnen 1 maand weer te geven.

Nu gaat dat niet via Perform Find[], want ik mag geen berekening gebruiken om

DatumOproep

te doen

Suggesties?

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Wel... dat lukt me dus niet.

Wat heb ik geprobeerd: ik heb script met deze stappen

Enter Find Mode[]
Set Field[Patient::Oproep Datum; Get(CurrentDate)]
Perform Find[]

Verder geraak ik niet, want ik kan

• geen operands, dus geen < of ...
    geen berekeningen, dus geen Get(CurrentDate)+95

ingeven bij Set Field

Hoe doen jullie dat?

• 0
Ik zou ook opteren om een occurence te maken waarbij
oproepdatum < huidige datum + 30

Dat geeft je toch nog meer mogelijkheden zoals het feit dat nu alle info online beschikbaar is en je dus geen scripts moet starten.

Ronny, ik wil eigenlijk zo'n tiental filters op dezelfde lijst geven.

Als ik jouw occurrence goed begrijp, stel jij voor om een nieuwe gerelateerde tabel te maken met die beperking. Maar dan moet ik mijn layout dupliceren, en dat lijkt me een heel verre omweg, om een simpeler search te bereiken.

• 0
Simpele suggestie versie script: set variabele x: datum vandaag + 30, ga in zoekmodus, set zoekveld: datumoproep, < variable x, voer zoekopdracht uit.

Burggraaf: jouw oplossing werkt!

Is het enige wat ik nu aan de praat krijg, maar het doet wat ik er van verwacht.

Kleine correctie nodig: de variabele moet de hele string meekrijgen, ook de operand, en in mijn geval ook de range van datums

Dus

Enter Find Mode[]
Set Variable[$Oproep; Value:GetAsText ( Get(CurrentDate)) & "..." & GetAsText ((Get(CurrentDate)+95))]
Set Field[Patient::Oproep Datum; $Oproep]
Perform Find[]

Let wel: een variabele toekennen werkt niet in Perform find[] zelf, daar wil FP enkel een leesbare concerte datum...

Bedankt Burggraaf!

• 0
geen operands, dus geen < of ...

geen berekeningen, dus geen Get(CurrentDate)+95

Dus zou je een variable of veld kunnen maken warin je de datumwaarde eerst berekend en deze berekende waarde gebruiken i.p.v. Get(CurrentDate)

Maar dan moet ik mijn layout dupliceren, en dat lijkt me een heel verre omweg, om een simpeler search te bereiken.

Je hoeft alleen een aantal velden te maken waarin je de waarde berekend, de relatie met de occurence of occurences legt, waarop je de waarde uit de occurence (de waarde uit de tabel waarop je met de berekende waarde een realtie hebt gelegd) laat zien. Je zou zelfs iets kunnen bedenken met een lijstje en dus 1 veld waarmee je de relatie legt waarop je de waarde uit de occurence laat zien.

• 0
Simpele suggestie versie script: set variabele x: datum vandaag + 30, ga in zoekmodus, set zoekveld: datumoproep, < variable x, voer zoekopdracht uit.

Burggraaf: jouw oplossing werkt!

Is het enige wat ik nu aan de praat krijg, maar het doet wat ik er van verwacht.

Kleine correctie nodig: de variabele moet de hele string meekrijgen, ook de operand, en in mijn geval ook de range van datums

Dus

Enter Find Mode[]
Set Variable[$Oproep; Value:GetAsText ( Get(CurrentDate)) & "..." & GetAsText ((Get(CurrentDate)+95))]
Set Field[Patient::Oproep Datum; $Oproep]
Perform Find[]

Let wel: een variabele toekennen werkt niet in Perform find[] zelf, daar wil FP enkel een leesbare concerte datum...

Bedankt Burggraaf!

Enter Find Mode[]

Set Field[Patient::Oproep Datum; Value:GetAsText ( Get(CurrentDate)) & "..." & GetAsText ((Get(CurrentDate)+95))]
Perform Find[]

werkt ookg ewoon hoor

:wink:

• 0
Als ik jouw occurrence goed begrijp, stel jij voor om een nieuwe gerelateerde tabel te maken met die beperking.

Inderdaad.

Maar dan moet ik mijn layout dupliceren, en dat lijkt me een heel verre omweg, om een simpeler search te bereiken.

Niet waar. Je moet je berekeningen laten starten vanuit de juiste context, dan is er geen probleem.