rmw Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Bijgaand een voorbeeld bestand. De validatie die hierin is opgenomen loopt fout in FM8 en FM8.5 en doet wat ik verwacht in FM7. Zowel op mac als windows. Ik zou graag bevestiging van jullie willen, om zeker te weten dat ik geen spoken zie. Zie voor uitleg het bestand. rmw Bonnen.fp7 Quote Link to comment
0 Tom Baekelandt Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Beste rwm, Ik heb net hetzelfde probleem. Maar bij mij werkt de validatie ook in FM8. Dus enkel in FM8.5 niet. Weet iemand hier een verklaring voor. Mvg, Tom Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Als je deze checkbox aanzet in je validatie, werkt het beter. Quote Link to comment
0 Tom Baekelandt Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Hey Peter, Deze checkboxen staan aan bij mij. Nochtans werkt het nog niet. Het rare is dat alles werkt in Filemaker 8, maar niet in 8.5. Is dit mogelijk een bug van Filemaker? Bijgevoegd een sample file, waar het probleem zich voordoet. 2velden: een veld HWid, en een veld HWtype waar de HWid slechts bepaalde waarden mag bevatten afhankelijk welke HWtype je kiest (en omgekeerd): HWid RULES -HWid must be unique -values for: MAC(HWtype) between 0001 & 9999 (HWid) MAD between 10001 & 10999 MAS between 20001 & 20999 MAU between 30001 & 30999 MAG between 40001 & 40999 -- Bedankt om hier naar te kijken. Mvg, Tom Validatie probleem.fp7 Quote Link to comment
0 rmw Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 Als je deze checkbox aanzet in je validatie, werkt het beter. Maar dat kan nou net niet, omdat het bedrag veld zelf niet wordt aangepast, maar de gerelateerde records. Dus moet het uit en werkt het niet. (Als ze aanstaan ook niet trouwens, want dat kan je elke waarde in de regels invullen, zonder dat er een haan naar kraait) rmw Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Ik ben met aan een leuke plug-in aan het werken. Een freeware projectje. Die laat je toe om via een validatie of auto-enter calculatie gerelateerde records bij te werken. Het ding kan SQL commandos naar je database sturen. Hierbij moet de ODBC/JDBC sharing niet aan staan, en mag de database zelfs op een server staan. Gezien het hier gaat over een experimentele API functie - zo beschrijft FileMaker het toch, ben ik eerst grondig aan het testen, maar tot hier toe ziet het er erg goed uit. Je kan 'm binnen een paar weken op de myFMbutler site verwachten. Er zijn echter altijd een paar problemen waarbij je rekening moet houden. Zolang je geen data submit naar je database, kan de database daar ook onmogelijk mee werken. De gegevens in je hoofdrecord kunnen dus pas updaten als je gegevens in je portal records ook daadwerkelijk submit. En dat gebeurt niet als je naar de volgende record in je portal gaat - de vorige portaalrij blijft een "open record". De gegevens updaten pas als je de volledig portal submit. Een script plug-in kan dit probleem ook oplossen, omdat die bij validatie van het veld de zaak even kan submitten, en naar het volgende veld gaan. Een "harig" probleempje in elk geval. Quote Link to comment
Question
rmw
Bijgaand een voorbeeld bestand.
De validatie die hierin is opgenomen loopt fout in FM8 en FM8.5 en doet wat ik verwacht in FM7.
Zowel op mac als windows.
Ik zou graag bevestiging van jullie willen, om zeker te weten dat ik geen spoken zie.
Zie voor uitleg het bestand.
rmw
Bonnen.fp7
5 answers to this question
Recommended Posts