Jump to content
  • 0

Volgnummer

jjeric

Question

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Welkom jjeric.

Hangt er een beetje vanaf hoe je de nieuwe records aanmaakt....

Indien je het in een scriptje steekt kun je op een bepaald ogenblk de vraag laten stellen of de aanmaak met een volgend nummer moet of niet...

Afhankelijk van de gemaakte keuze lanceer je een scriptje 'aanmaak record' met nummer of eentje zonder nummer.

Kan best allemaal met een IF in 1 script, maar ik ga zoveel mogelijk 'modulair'.

Zo heb ik 1 'vragenscript' dat via parameter de juiste vraag stelt en vandaaruit naar het uit te voeren script gaat.

Zonder nummer is eenvoudig: nieuw record in de juiste table...

Met nummer (afhankelijk van de structuur) in de gewenste table, Max(van een waarde) + 1, zou best kunnen werken.

• 0
Ben nieuw met Filemaker en heb het volgende probleem.... Wil binnen 1 database een volgnummer (oplopend met 1) aanmaken wanneer ik dat wil maar niet voor elk record... dus niet met "automatische invoer". Kan dit en zo ja hoe doe je dat.

Wat dacht je van "@@" deze twee apenstaartjes voor je regelaanvang??

• 0
Wat dacht je van "@@" deze twee apenstaartjes voor je regelaanvang??

Dat dat niet zo'n goed idee is: wat jij voorstelt, geeft niets meer dan een tijdelijke nummering, enkel geldig op het actuele scherm met de actuele found set. Daar kun je dus niet de functionaliteit van verwachten die je nodig hebt bij een ID (een key, als je wil).