Jump to content
  • 0

Zoekprobleem..

Enjoy

Question

Posted

Beste leden...

Ik heb één tabel gemaakt zonder verdere relaties.

Er zijn 3 zoekvelden die elk een woord kunnen bevatten..

De bedoeling is nu een apart scherm te maken waar één zoekveld wordt ingevuld, na dit ingevuld te hebben moet naar de waarde gezocht worden in elk van de 3 zoekvelden omdat het woord in het ene record in zoekveld 1 en in het andere record in zoekveld 2 of zoekveld 3 kan ingevuld zijn. Het is dus een OF zoekopdracht.

Na deze zoekopdracht zouden de resultaten in een nieuw scherm moeten getoond worden in een PORTAAL.

Kan dit? En kunnen jullie mij op weg helpen hierbij ??

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik denk dat je best zoekt op een veld dat een concatenatie is van de drie velden. Dan doorzoek je alle velden in de concatenatie in één beweging. Geen complexe zoekopdacht dus.

cVeld = veld1 & " " & veld2 & " " & veld3

Je zoekt op cVeld.

Als je daarna toch een nieuw venster opent, gebruik dan een eenvoudige listview ipv een portaal.

• 0
Posted

Bedankt alvast Rony en Stamper voor jullie reactie...

Allebeide reacties gaan zeker in de richting waar ik het moet "zoeken"...

Misschien eventjes meer verduideleken wat mijn bedoeling is...

Ik heb een tabel PROCEDURES.

In deze tabel staan de volgende velden:

Titel, aanmaakdatum, knowlegdebase, zoekveld1, zoekveld2, zoekveld3

In het invulscherm kan men een procedure aanmaken, in het veld knowlegdebase vult men het pad in waar de procedure te vinden is (zijn allemaal word-documenten). Daarnaast staat een zoekknop met een script aan verbonden dat ervoor zorgt dat het pad wordt uitgevoerd dat ingevuld staat in het veld knowlegdebase.

Nu mijn probleem:

ik zou graag een zoekscherm willen maken voor het volgende:

gebruiker typt een bepaald zoekwoord in bv: printer. Dan zou er moeten gezocht worden of het zoekwoord printer voorkomt in één van de drie zoekvelden. Alle gevonden records zouden dan moeten weergegeven worden in een portaal zodat de gebruiker dan op de gewenste zoekknop kan klikken om het worddocument te openen.

Ik denk dat om die redenen het best via een portaal gaat ?...

bedankt alvast voor jullie reactie...

• 0
Posted

Volgens mij zet Rony je op het goede spoor...

Alleen wil je als resultaat klaarblijkelijk geen listview (wat zeker een doeltreffende oplossing kan zijn) maar een portal. In dat geval zul je dus een relatie moet gaan leggen met de gevonden records naar de layout waarin je de portal wilt tonen.

• 0
Posted
Eerlijk gezegd ken ik de methode listview niet goed... hoe is trouwens de Nederlandse vertaling hiervan??

Lijstweergave (Misschien eens opzoeken via de help om te weten te komen wat je hier allemaal kunt mee doen)

• 0
Posted

Je hoeft geen extra berekingsvelden te maken. Dat is overkill. Hoe meer berekeningsvelden hoe meer FileMaker moet gaan stockeren, hoe groter je databank zal worden.

Je kan het oplossen door meerdere zoek requesten te doen. Voorbeeldje in bijlage.

Koen

zoeken.fp7