Jump to content
  • 0

filemaker als mail programma

plato

Question

ik heb een klant die filemaker wil gaan gebruiken voor het totaal contact met zijn klanten. dit wil zeggen dat alle communicatie via filemaker zal lopen (brieven, faxen, emails, ...) nu weet ik niet in welke mate het mogelijk is om filemaker om te toveren tot een flexibele email tool. zo moet het eveneens mogelijk blijven om attachments toe te voegen aan mails alsook om te replyen. het geheel zou op een server komen te staan mete meerdere gebruikers die, u raad het al, elk hun mail hebben

iemand ?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Moeilijke vraag, want het hangt af van wat je precies allemaal verlangt. Kijk eerst al eens in de handleiding en de online help om te zien wat FileMaker 8.5 zoal standaard in huis heeft. Als dat volstaat, hoef je bijvoorbeeld niet de plugin van Dacons aan te schaffen.

• 0

Hallo,

Wij hebben ook al vragen van klanten gehad, die zo enthousiast zijn over FileMaker dat ze er ALLES in zouden willen doen :D

Een volledig mailsysteem in FileMaker Pro maken: het is een verleidelijk idee, maar ik zou er niet aan beginnen. Er zijn volgens mij nogal wat argumenten tegen:

_De mail-plugins die Jeroen aanhaalt, kunnen nooit de snelheid van een native-mail applicatie benaderen. We hebben er zo een aantal getest maar het gaat dus allemaal wat trager om mail binnen te halen in FileMaker.

_De huidige mail-applicaties: Outlook, Entourage, Mail enz... zijn al vrij compleet uitgerust. Mensen verwachten dat hun mail-applicatie ook een mail-organiser is: indeling in folders, verschillende views, kleurtjes, follow-up flags, message rules... Begin er maar aan. En hoe leg aan de klant uit dat je voor al dat lekkers, dat nu al bijna gratis is, in FileMaker al gauw een maand zoet bent om het te maken?

_Tot nader order kan je in FileMaker geen drag&drop implementeren (tenzij met weer andere plugins waarschijnlijk, oh my). En wat is er leuker dan 'sleur en pleur' in een mailprogramma? Gebruikers die thuis Outlook of Entourage hebben zullen niet erg enthousiast zijn over hun stroeve mail-tool op het werk.

_Hou er rekening mee dat je erg veel tijd zal moeten steken in beveiliging en backup. Niemand wil een mail systeem waarmee een ander plots 'per ongeluk' je mails kan meelezen...

Misschien ben ik nogal pessimistisch. Ik ben benieuwd naar andere reacties. Als jer er toch aan begint, kijk dan zeker eens rond naar bestaande mail-toepassingen in FileMaker.

Groetjes,

Joris Aarts

• 0
Misschien ben ik nogal pessimistisch. Ik ben benieuwd naar andere reacties.

Er worden hier nogal wat knappe dingen gepost, op Clarify... Maar wat hierboven staat verdient zeker de titel van "wijze uitspraak van de maand". Ik ben het dan ook voor de volle honderd percent met je eens.

• 0

Je dient het juiste gereedschap te gebruiken voor het uitvoeren van een taak/opdracht.

FileMaker is een database tool. Je wilt data gaan beheren op e-mail niveau, dus dien je een mailtool te gebruiken.

Om 5 ton zand te vervoeren kun je ook de koffer van je auto gebruiken, het is ook een voertuig waarmee je lading kunt vervoeren. Maar of het het meest aangewezen voertuig is om de taak uit te voeren.....

Ik maak mijn welvaartsknobbel vast aan de vorige posts...