Ruben Winters Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Hoi, Ik ben mijn facturatie-klantbeheer-stockbeheer aan het afwerken. Maar zit nog met een probleem. Graag zou ik een scriptje maken dat een factuur als pdf opslaat, en automatisch een mail maakt met Mail (osx) of Outlook (win) Zo doe ik het nu: Ik print de factuur of offerte als pdf - sla ze op op mijn bureaublad (mac) - maak dan een mail met het type van document in het onderwerp - en als bijlage voeg ik de factuur of offerte toe, die natuurlijk op mijn bureaublad staat. Op mijn mac werkt het goed, op de pc van de eigelijke gebruiker, natuurlijk niet. Het pad naar zijn bureaublad is niet hetzelfde als bij mij. kan mij iemand een windows-correct pad geven, of gaat het makkelijker? Dit is het script en de functie om de pdf op te slaan Quote Link to comment
0 rmw Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Gebruik de functie Get ( DesktopPath ) om het pad op te vragen. Zet dat in een variabele. Vul de variabele in bij de bestandreferentie. zie hier rmw Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Schitterende idee om een link te maken naar de online FileMaker manual! Quote Link to comment
Question
Ruben Winters
Hoi,
Ik ben mijn facturatie-klantbeheer-stockbeheer
aan het afwerken.
Maar zit nog met een probleem.
Graag zou ik een scriptje maken dat
een factuur als pdf opslaat, en automatisch
een mail maakt met Mail (osx) of Outlook (win)
Zo doe ik het nu:
Ik print de factuur of offerte als pdf -
sla ze op op mijn bureaublad (mac) -
maak dan een mail met het type van document in het onderwerp -
en als bijlage voeg ik de factuur of offerte toe, die
natuurlijk op mijn bureaublad staat.
Op mijn mac werkt het goed, op de pc van de eigelijke
gebruiker, natuurlijk niet.
Het pad naar zijn bureaublad is niet hetzelfde als bij mij.
kan mij iemand een windows-correct pad geven,
of gaat het makkelijker?
Dit is het script
en de functie om de pdf op te slaan
2 answers to this question
Recommended Posts