se7en Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 k heb een bestand met 40000 records met 3 velden veld a : is een selectie waar enkel de vermelding M of S staat. veld b is een selectie waarbij er 35000 records zijn die afhankelijk zijn van S en 5000 records die afhankelijk zijn van M veld c : is een globaal veld dat ik gebruik om een relatie tussen veld a en veld c aan te maken. Indien ik in het globaal veld c "M" inbreng dat valt mijn invoerlijst die gebaseerd is op de relatie veld b naar veld c enorm snel open. Indien ik via hetzelfde veld c "S" inbreng dan duurt het enkele seconden alvorens mijn invoerlijst openvalt kan de performantie verbeterd worden. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Heb ik het goed dat je dan een 'invoerlijst' hebt met 30 000 mogelijkheden ? Ik zou nagaan of er een mogelijkheid is een bijkomende filter te zetten, of zelfs meerdere, om het aantal records gaandeweg te verkleinen. Quote Link to comment
0 se7en Posted December 15, 2006 Author Share Posted December 15, 2006 Heb ik het goed dat je dan een 'invoerlijst' hebt met 30 000 mogelijkheden ? Ik zou nagaan of er een mogelijkheid is een bijkomende filter te zetten, of zelfs meerdere, om het aantal records gaandeweg te verkleinen. t is een tabel met 40000 records met invoerlijst van 10-tal parameters. Quote Link to comment
0 Joris Aarts Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Is een keuzelijst echt nodig? Je kan misschien overwegen om via een 'quick search' systeem te werken (globals met zoekcriteria en portal). Dat werkt goed, ook voor grote aantallen records. Quote Link to comment
Question
se7en
k heb een bestand met 40000 records met 3 velden
veld a : is een selectie waar enkel de vermelding M of S staat.
veld b is een selectie waarbij er 35000 records zijn die afhankelijk zijn van S
en 5000 records die afhankelijk zijn van M
veld c : is een globaal veld dat ik gebruik om een relatie tussen veld a en veld c aan te maken.
Indien ik in het globaal veld c "M" inbreng dat valt mijn invoerlijst die gebaseerd is op de relatie veld b naar veld c enorm snel open.
Indien ik via hetzelfde veld c "S" inbreng dan duurt het enkele seconden alvorens mijn invoerlijst openvalt
kan de performantie verbeterd worden.
3 answers to this question
Recommended Posts