uptownn Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 Beste filemakers, Om te beginnen de beste wensen voor 2007. Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik wil een databestand maken waarbij een veld ieder 1e van de maand met een vast bedrag toeneemt. Wellicht eenvoudig, maar ik kom er niet uit. Bedankt alvast Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 Ik denk dat de eenvoudigste manier is om een opstartscriptje te maken dat kijkt naar de datum van vandaag en bijhoudt welke maand je reeds verhoogt hebt. Je script kan er ongeveer zo uitzien (geldig voor de periode van één jaar) : if (not(PatternCount ( Month ; Month(Get(CurrentDate)) )) ) setfield(Month) = Month & "¶" & Month(Get(CurrentDate)) setfield(Veld) = Veld + Waarde endif Met dit script kan je ook zien of je een maand vergeten zou zijn (Het veld month zal dan niet dat bepaalde maandnummer bevatten). Dat laatste kan enkel gebeuren wanneer je meer dan één maand het bestand niet geopend zou hebben. Deze en andere akefietjes kan je relatief eenvoudig zelf kortsluiten. Quote Link to comment
0 Captain Haddock Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Op de manier van Rony is de waarde elke maand gelijk. Als deze varieert zou je ook een relatie kunnen aanmaken waarin je maanden van te voren alvast de nieuwe waarden kunt invoeren (en achteraf kunt checken wanneer welke maand welke waarde had). En je kunt natuurlijk elke keer als er een nieuwe maand ingaat die middels een flag als 'waarde ongewijzigd' wordt aangegeven een popupje laten verschijnen met de vraag wat de nieuwe waarde moet zijn. Quote Link to comment
Question
uptownn
Beste filemakers,
Om te beginnen de beste wensen voor 2007.
Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik wil een databestand maken waarbij een veld ieder 1e van de maand met een vast bedrag toeneemt.
Wellicht eenvoudig, maar ik kom er niet uit.
Bedankt alvast
2 answers to this question
Recommended Posts