Jump to content
  • 0

meervoudige relaties

Gem

Question

Posted

hmm, polygamie ? neen meervoudige relaties in fm7v2

Ik heb een probleempje waar ik al een tijdje naar zoek en het antwoord niet vind

vb.

database omvat volgende velden:

type = 411 (unieke code)

afmeting = 0,05mm (range van 0,05 tem 10mm)

voorraad = 6 (integer)

leverancier = Meillefer (keuzelijst leverancier)

type = 446 (unieke code)

afmeting = 0,08mm (range van 0,05 tem 10mm)

voorraad = 3 (integer)

leverancier = Meillefer (keuzelijst leverancier)

enz... (ongeveer 20 verschillende type nummers)

probleem

ik heb een portaal gemaakt alwaar ik een overzicht krijg van alle produkten van het type 411 met hun afmeting en hun aantal in stock en hun leverancier.

Het "type" veld is dus de relatie tussen het portaal en de lijst.

tik ik type 446 in, dan krijg ik alle goederen van type 446 opnieuw met hun afmeting en aanwezigheid in stock en hun leverancier.

Nu zoek ik een mogelijkheid om binnen mijn portaal alle goederen te tonen van bv type 411 EN afmeting 2mm.

Dit zou een portaal inhoud moeten generen van bv alle type 411's met afmeting 2mm maar van mogelijks meerdere leveranciers.

Het kan dus bv zijn dat type 411/2mm niet voorradig is van 1 leverancier maar wel van de andere leverancier.

Het gaat hier dus eigelijk om meervoudige relaties en volgens de lectuur die ik al gelezen heb is dit niet mogelijk in een portaal.

Wie spreekt me tegen aub?

Thx

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat kan wel, maar dan moet je ook "meervoudige velden" aanmaken. (ik gebruik nu even jouw terminologie).

Het komt er op neer dat je een extra veld maakt, een berekening, die de waarde van de twee sleutelvelden concateneert. Dat veld gebruik je nu in de relatie van je portaal.

Sleutel (berekening, tekst) = type & " " & afmeting

Of nog eenvoudiger ... overstappen naar FM 8.x