Jump to content
  • 0

Paper size A4 / Letter

Zitter079

Question

Posted

Beste dames en heren,

Filemaker zet bij mij de printer instellingen (zonder enig bericht) automatisch op: Paper size, Letter.

Ik zet dit dan iedere keer weer terug op Paper Size A4 maar zodra ik dan ga printen zet hij hem weer op Paper Size Letter :?

Weet iemand misschien hoe dit komt en of ik er iets aan kan doen?

groeten Mike

15 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Beste dames en heren,

Filemaker zet bij mij de printer instellingen (zonder enig bericht) automatisch op: Paper size, Letter.

Ik zet dit dan iedere keer weer terug op Paper Size A4 maar zodra ik dan ga printen zet hij hem weer op Paper Size Letter :?

Weet iemand misschien hoe dit komt en of ik er iets aan kan doen?

groeten Mike

De standaardinstellingen van je printer zijn zo ingesteld, kun je oplossen via de voorkeursinstellingen voor afdrukken, of in Filemaker via een script je printer instellingen vastleggen! :)

• 0
Posted

De standaardinstellingen van de printers staan allemaal op A4 ingesteld. Is er misschien een geheim menu'tje in filemaker waar er nog apart printer instellingen kunnen worden aangepast?

• 0
Posted

Om het definitief vast te leggen, ken ik maar één manier, en dat is, een knop met een script met de juiste instellingen, om af te drukken.

Andere weten misschien een snellere of betere manier?????

• 0
Posted

Zitter079,

Heeft het het gewenste resultaat gegeven?

Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem.

Het is als volgt ontstaan (misschien dat het iemand nog op ideeën over een oplossing brengt)

Lokale database gemaakt met een printlayout die wordt afgedrukt met het standaard print commando uit het menu (geen script) op de standaard printer.

Printer gaat stuk en moet in reparatie.

Andere printer geïnstalleerd en pagina instelling in de database aangepast.

Printer is gerepareerd en wordt weer als standaard printer geïnstalleerd.

Pagina instelling in de database is niet meer op A4 te krijgen. Na wijziging wordt er nog steeds op Letter geprint. FM negeert gewoon de aanpassing.

En het gekke: zodra de andere printer weer wordt gekozen is alles weer koek en ei!

Dus ik zie het opslaan van de instellingen in een script ook niet werken.

Iemand?

rmw

• 0
Posted
Een knop maken met een print scriptje werkt bij mij prima! :D

Hopelijk geeft het bij jou ook het gewenste resultaat!

Mvg

Dat ga ik zeker proberen.

Ik houd je op de hoogte.

rmw

• 0
Posted

Hoi,

Ik heb er ook ervaring mee gehad. Ik heb het toen opgelost gekregen door in te loggen als administrator.

Groet,

WJ

• 0
Posted

Ooit 4 filemaker servers met totaal zo'n 400 databases van versie 5.5 naar 7 geconverteerd, dit gedaan op Mac OSX. Helaas stonden de taal instellingen e.d. van OSX op US, de printer stond (we deden dit op conversie machines en niet op standaard werkplekken) default op Letter, nooit op gelet natuurlijk. Bij de conversie werd braaf door Filemaker alle printsettings van alle databases op Letter gezet. Dat was niet meer goed te krijgen, nu hebben we dus overal een startscript gemaakt die de boel op A4 zet. Beetje slordig van FM dat dit kan gebeuren. Want ik vind dat de settings van het origineel bij conversies wel gehandhaafd dienen te blijven.

Let dus op als je een file aanmaakt, dat je eerst de printersettings goed zet op systeem niveau.

• 0
Posted

Om het probleem van uw printer voorgoed op te lossen denk ik dat de beste en defenitieve oplossing de volgende is.

Windows

ga naar uitvoeren - regedit - H Current User - Software en gooi daar Filemaker weg.

Start uw filemaker opnieuw op - zet uw preferences juist en deze preferences zullen als standaard gebruikt worden.

Dit kan ook gebruikt worden als je een andere printer als standaardprinter wil gebruiken.