Jump to content
  • 0

ik zie geen bestanden op de server ?

plato

Question

Posted

ik heb thuis een filemaker server geïnstalleerd, met daarop enkele bestanden. deze bestanden staan allemaal "sharing on" en "all users".

maar als ik via een andere pc de bestanden wil openen via open remote, zie ik wel de server maar niet de bestanden. weet iemand wat ik verkeerd doe ?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

bedoel je de instellingen van de server? ik heb aangevinkt toon alle bestanden. en nog steeds zie ik niets. ook niet als ik via open remote de bestandsnaam en .fp7 toevoeg aan het pad...

• 0
Posted
En al eens op die server geklikt?

Ik vermoed dat AvD zoiets bedoeld als: Heb je de 'Filemaker Server Admin' gestart om te zien of er mogelijk iets mis gaat op de server?

En aanvullend mijnerzijds: Firewall?

• 0
Posted

Nee burggraaf, ik hoopte dat het zou zijn zoals op een Mac-configuratie bij een klant: daarr zie ik via Open Remote ook alleen maar de server in de linkerkolom. Zodra ik daarop klik, verschijnen in de rechterkolom alle gehoste bestanden. Maar die staan er dus nooit "vanzelf": ik moet ze altijd te voorschijn toveren via die klik op de servernaam. Ik heb daar weliswaar nooit bij stilgestaan omdat het altijd gewerkt heeft.

(na enkele minuten)

Lap, da's straf. Ik bekijk het eens op een Windows-configuratie hier, en daar is het net hetzelfde: links onder hosts is de server zichtbaar, rechts onder available files staat niets! Tenzij ik één keer klik op die server naam.

• 0
Posted

Heb je in de bewuste bestanden bij Accounts & Priviliges minstens één account waarvoor het samengebruik over FileMaker Network (fmapp) toegelaten is?

En heb je de firewall(s) verteld, dat poort 5003 voor TCP en UDP open moet staan?