Jump to content
  • 0

onstabiele connectie

plato

Question

Posted

ik heb een klant die vaak in het buitenland vertoefd, en dan ook in de databank wenst te werken. op zich geen probleem via een filemaker server op een machine met een vast ip adres. maar nu is er daar niet echt een stabiele connectie en verliest hij nu en dan het contact.

heeft dit, los van het gebruikers comfort, nog andere nadelen en zijn er eventueel oplossingen, bijvoorbeeld in sessies werken en synchroniseren ?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hij zou soms kwijt kunnen zijn wat er in de lokale cache zit. als de databas netjes via "open remote" wordt benaderd is er volgens mij geen kans op beschadiging van de database zelf. Een mogelijke oplossing -als het echt hinderlijk is- is filemaker mobile gaan gebruiken, dan kan je als het goed is makkelijk synchroniseren (heb er verder geen ervaring mee). Maar Mobile heeft wel beperkingen in het aantal velden en zo.

• 0
Posted

Filemaker Mobile is onvergelijkbaar met een gewone Filemaker Client, het beperkt zich tot records en velden op het meest eenvoudige niveau.

Synchroniseren... ik durf er niet meer over te beginnen... :lol:

• 0
Posted

Ik mag niet zeggen "geregeld", en zeker niet "vaak", maar het komt voor, en meer dan ons lief is, en toch zijn er nooit problemen geweest (daarbij denk ik dan aan bestandscorruptie). Het lijkt dat een goede server - client deployment onder FileMaker 8 erg veilig draait. We kunnen dus gerust zijn: "Voorthands is er geen enkele reden om verder nog ongerust te zijn"*.

------------------

* Op de Nederlandse radio, de avond voor het uitbreken van de tweede wereldoorlog.

• 0
Posted

Geen problemen hier met een server-client opstelling via een internet verbinding. Sporadisch is het voorgekomen dat de verbinding verloren is gegaan, maar dat heeft nooit tot bestandsbeschadiging geleid.

Groet,

Johnny