Ruben Winters Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Hoi, Voor mijn vriendin haar ouders heb ik een database gemaakt met al hun producten in. Het is voor een frituur, dus ze willen er mooie prijslijstjes mee afdrukken. Liefst 1 blad, dat zo in 3 delen gevouwd wordt. Dus 3 delen, met 2 kolommen per deel, vertikaal. Is dit in fm te doen? Quote
0 JeanWM Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Indien je de zogeheten triptiek wilt hebben, ja het kan. Of je daarin dan nog eens twee kolommen kunt hebben, dan wordt het wel héél smal.... Quote
0 Ruben Winters Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Aha, en hoe kom ik aan deze triptiek? Quote
0 JeanWM Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Print Setup op z'n kant zetten, dan heb je Landscape.... ...en dan beginnen met proberen, sliding up, links rechts, tekst aanpassen, lettertypes uitproberen, dat het toch in de voorziene (kleine) ruimte past... Quote
0 Administrator Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 de layoutmogelijkheden van filemaker zijn niet erg eenvoudig toe te passen, dus je bent beter af met een goed exportscript en een opmaakprogramma. wil je toch per se in filemaker blijven: het handigst maak je een nieuwe layout van het type etiketten, met drie kolommen naast elkaar. later is dit allemaal nog aan te passen in je layout-setup onder de tab afdrukken. het is veel puzzelen en pielen met o.a. marges en kolombreedtes. zorg in elk geval dat je het maatpaletje open hebt (menu>weergave>grootte). Quote
0 AvD Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 de layoutmogelijkheden van filemaker zijn niet erg eenvoudig toe te passen, dus je bent beter af met een goed exportscript en een opmaakprogramma Ik kan dit geen goed advies vinden. Quote
0 JeanWM Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Ik volg André hierin.... Met de mogelijkheden die we nu hebben in FileMaker, is er bijna geen enkele reden meer om extern te gaan. Mijn voorbeeld is volledig in FileMaker gemaakt, niet met etikettenlayout. En de items kunnen aangepast worden. Vermits Ruben te maken heeft met een prijslijst, die mettertijd waarschijnlijk af en toe zal moeten aangepast worden, kan gemakkelijk alles binnen FileMaker blijven. Is er een prijsaanpassing, dient er enkel een nieuwe uitprinting gedaan te worden. Zelfs de prijsevolutie kan bijgehouden worden indien de database opzet zo gemaakt werd. Quote
0 Administrator Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Ik kan dit geen goed advies vinden. en waarom dan niet? t is maar net wat je doel is: als je iedere week je prijzen wilt wijzigen is het inderdaad misschien handig om het allemaal in filemaker te doen en de beperkte layoutmogelijkheden voor lief te nemen. jullie mogen de grafische mogelijkheden van filemaker dan misschien fantastisch vinden, maar dat zijn ze niet. en dat hoeft wat mij betreft ook niet, t is immers een databaseprogramma en geen opmaakprogramma... goede opmaakprogramma’s kunnen bijvoorbeeld direct XML importeren en de opmaak gaat daardoor bijna vanzelf... Quote
0 Administrator Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 enfin, actions talk louder than words... 3kolommen.fp7 Quote
0 Ruben Winters Posted March 14, 2007 Author Posted March 14, 2007 Zo was het mij ook al gelukt. Maar toch bedankt. Eens zien of ik er iets van krijg gemaakt... Quote
0 Administrator Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 ruben, wat is het probleem dan precies? Quote
0 Ruben Winters Posted March 15, 2007 Author Posted March 15, 2007 Gewoon een A4'tje afdrukken met 3 kolommen stelt niets voor... Maar ik had gehoopte dat iemand me iets kon vertellen over een leuke plugin of zo. Het moet een zeer overzichtelijke prijslijst worden... Quote
Question
Ruben Winters
Hoi,
Voor mijn vriendin haar ouders heb
ik een database gemaakt met al hun producten in.
Het is voor een frituur, dus ze willen er mooie
prijslijstjes mee afdrukken.
Liefst 1 blad, dat zo in 3 delen gevouwd wordt.
Dus 3 delen, met 2 kolommen per deel, vertikaal.
Is dit in fm te doen?
12 answers to this question
Recommended Posts