Jump to content
  • 0

de snelste manier om records te verplaatsen?

Administrator

Question

Posted

wat is de beste manier om een flinke hoeveelheid records van de ene tabel naar de andere te kopieëren?

ik heb een tabel met contacten (C::) en een tabel met lijsten met verzendadressen (L::).

stel, ik wil 1200 contacten uit C:: toevoegen aan L::, wat is dan de handigste en de snelste manier om dat te doen? complicerende factor: bij het aanmaken van een record in L:: moeten ook nog gegevens worden opgehaald uit K::, de koppelingentabel met contactpersonen...

ik doe dit nu dmv een loop: ik begin met het eerste record in C::, maak via een relatie een record in L::, ga dan naar het volgende record in C::, maak weer een record in L:: enz.

op zich werkt het allemaal prima op deze manier, maar het duurt zo ontzettend lang...

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Contacten toevoegen aan Verzendadressen ? Vreemd ...

Is een importfunctie niet de snelste weg ?

twee aparte tabellen geven de meeste flexibiliteit. bijvoorbeeld: een bedrijf heeft vijf contactpersonen. dat levert dan vijf verschillende verzendadressen op voor bijvoorbeeld de verzendlijst ‘nieuwjaarsmailing’ en nog s vijf voor de verzendlijst ‘nieuwsbrief’.

importeren gaat niet omdat een verzendadres een combinatie is van gegevens uit twee tabellen: contacten en koppelingen...

• 0
Posted

Je importeert bij 5 contacten niet uit de bedrijfstabel, maar uit de contacten tabel.

Je startpunt is contacten, die wil je hebben. De bedrijfsgegevens komen over een relatie in de export gewoon mee.

Questy van ergens anders beginnen.

Succes!

• 0
Posted

ok, ik snap wat je bedoelt. er zijn alleen een paar complicerende factoren:

- de ene keer wil je misschien alle vijf de contactpersonen naar de lijst sturen, de andere keer maar drie; of alleen het bedrijf, zònder contactpersonen...

- ik hanteer niet de gebruikelijke indeling van een bedrijven- en een contactentabel; bedrijven en contacten vormen samen één tabel, met daarnaast een tabel waarin is vastgelegd wie met wie gekoppeld is

- tijdens het overplaatsen naar de verzendlijstentabel moeten nog extra handelingen plaatsvinden, afhankelijk van bepaalde opties die al dan niet gekozen zijn.

enfin, ik zal de export/importmethode onderzoeken, maar om hetzelfde resultaat te halen zal ook die een redelijk complexe zaak worden verwacht ik.

in elk geval bedankt.