Ga naar inhoud
  • 0

de snelste manier om records te verplaatsen?

Administrator

Vraag

Geplaatst:

wat is de beste manier om een flinke hoeveelheid records van de ene tabel naar de andere te kopieëren?

ik heb een tabel met contacten (C::) en een tabel met lijsten met verzendadressen (L::).

stel, ik wil 1200 contacten uit C:: toevoegen aan L::, wat is dan de handigste en de snelste manier om dat te doen? complicerende factor: bij het aanmaken van een record in L:: moeten ook nog gegevens worden opgehaald uit K::, de koppelingentabel met contactpersonen...

ik doe dit nu dmv een loop: ik begin met het eerste record in C::, maak via een relatie een record in L::, ga dan naar het volgende record in C::, maak weer een record in L:: enz.

op zich werkt het allemaal prima op deze manier, maar het duurt zo ontzettend lang...

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:
Contacten toevoegen aan Verzendadressen ? Vreemd ...

Is een importfunctie niet de snelste weg ?

twee aparte tabellen geven de meeste flexibiliteit. bijvoorbeeld: een bedrijf heeft vijf contactpersonen. dat levert dan vijf verschillende verzendadressen op voor bijvoorbeeld de verzendlijst ‘nieuwjaarsmailing’ en nog s vijf voor de verzendlijst ‘nieuwsbrief’.

importeren gaat niet omdat een verzendadres een combinatie is van gegevens uit twee tabellen: contacten en koppelingen...

• 0
Geplaatst:

Je importeert bij 5 contacten niet uit de bedrijfstabel, maar uit de contacten tabel.

Je startpunt is contacten, die wil je hebben. De bedrijfsgegevens komen over een relatie in de export gewoon mee.

Questy van ergens anders beginnen.

Succes!

• 0
Geplaatst:

ok, ik snap wat je bedoelt. er zijn alleen een paar complicerende factoren:

- de ene keer wil je misschien alle vijf de contactpersonen naar de lijst sturen, de andere keer maar drie; of alleen het bedrijf, zònder contactpersonen...

- ik hanteer niet de gebruikelijke indeling van een bedrijven- en een contactentabel; bedrijven en contacten vormen samen één tabel, met daarnaast een tabel waarin is vastgelegd wie met wie gekoppeld is

- tijdens het overplaatsen naar de verzendlijstentabel moeten nog extra handelingen plaatsvinden, afhankelijk van bepaalde opties die al dan niet gekozen zijn.

enfin, ik zal de export/importmethode onderzoeken, maar om hetzelfde resultaat te halen zal ook die een redelijk complexe zaak worden verwacht ik.

in elk geval bedankt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...