Jump to content
  • 0

Script is bezig en er mag geen nieuw script opgestart worden

rigo

Question

Posted

Stel je heb een script, die verwijderd een portaalregel. Nu zit daar een seconde vertraging tussen. Wanneer je dus heel snel achter elkaar de portaalregels wilt verwijderen (dus binnen die seconde), dan lijkt het wel of dat script niet meer wil stoppen.

De knop "doorgaan", blijft dan in het venstermenu links staan.

Weet iemand een oplossing, dat je geen nieuwe opdracht aan dit script kunt geven, als deze nog niet 100% klaar is?

Ik zocht al naar een functie "actief script" o.i.d. zodat ik kan zien of er nog actieve scripten zijn, maar dat bestaat volgens mij niet.

Alvast bedankt.

Gr. Rigo

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Stel je heb een script, die verwijderd een portaalregel. Nu zit daar een seconde vertraging tussen.

Rigo,

Ik denk dat je een oplossing zoekt voor een probleem dat er niet hoeft te zijn. Je moet eerst eens kijken waarom de verwijdering van een portaalregel 1 seconde duurt, want dat is dus niet normaal.

Ik zal je graag aantonen op de confituursessie dat je perfect meerdere portaalrijen in één seconde kan verwijderen. Ook in heel complexe databanken ... maar de structuur moet wel goed zijn. Wellicht wringt daar het schoentje.

• 0
Posted

Rony,

Ik ben benieuwd. De reden waarom er een seconde tussenzit is omdat de webbrowser word aangesproken. Uit de browser moet een waarde worden uitgelezen. Daarom heeft het script in veel gevallen 1 sec. vertraging nodig en mag dus niet opnieuw geactiveerd worden.

Bij de confituursessie ben ik net als vorig jaar weer graag aanwezig.

gr. Rigo

• 0
Posted

Zomaar een denkrichting:

Weet niet of het afdoende is maar wellicht kun je een variable zetten aan het begin en het eind van je script (aan/uit) waarop wordt gecontroleerd bij het starten van het script. Staat deze bij het starten van het script op aan, dan wordt het script niet gestart, of wacht een seconde waarna het alsnog wordt gestart.

Mogelijk kun je iets maken waarmee je eerst de regels selecteert en dan middels 1 script de regels afwerkt. Op die manier heb je wat meer controle.