Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker Server 8 vrij traag

PaVaRo

Vraag

Geplaatst:

Momenteel heb ik FileMaker Server 8 draaien op Win Serv 2003 Std.

[iBM Server, 4 CPUs, 800MB RAM]

De FMS applicatie heeft 20 bestanden, 15 users via netwerk met FMPro 8.5.

Het openen van bestanden op de desktops gaat super snel. Alleen zodra ik in een bestand met 800 records van formulierweergave naar lijstweergave ga, dan bouwt het overzicht bijna record voor record op.

Dezelfde bestanden stonden eerst op een desktop met FMPro 5.5 er werden vanaf hier gehost. Toen ging dit vele malen sneller.

Ik heb op de FM Server al een paar aanpassingen gedaan, zoals max. clients op 25 gezet, max. open bestanden op 25 gezet. Ook geheugen toekenning opgevolgt zoals FileMaker dat voor schrijft.

Al met al, blijft het traag...

Heeft er iemand nog een suggestie??

Alvast bedankt,

Patrick

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Hoe zit 't met de algehele performance van de server? Heb het hier ook wel 'ns als de server het veel te druk heeft. 800Mb lijkt veel maar draai hier met 1256Mb en dat is soms zelf nog net iets te weinig. 't Hangt ervanaf welke taken de server allemaal afhandelt / moet afhandelen.

Daarnaast: Filemaker houdt van een snel netwerk...

• 0
Geplaatst:
Daarnaast: Filemaker houdt van een snel netwerk...

En vooral van een dedicated server.

Ik blijf erbij dat we best de FileMaker Server Best practices van onze eminente vriend Wim Decorte blijven volgen...

• 0
Geplaatst:

Deze server is dedicated voor FileMaker, alleen windows server 2003 std en FileMaker Server 8 staan hierop geinstalleerd.

Het netwerk lijkt mij snel genoeg, eerst werd er vanaf een desktop gehost met FileMaker Pro 5.5. Toen werd er geen vertraging ondernomen.

• 0
Geplaatst:

Zijn nieuwe bestanden die je gemaakt hebt met FileMaker 8 of 8.5 ook traag? Of zijn enkel de geconverteerde bestanden traag?

Heb je na convertie de bestandsreferenties opgekuist?

Kijk even naar de white papers over conversie op de FileMaker website of bekijk de webcast van Bob Bowers:

https://filemakerevents.webex.com/ec0502l/eventcenter/recording/recordAction.do?theAction=poprecord&siteurl=filemakerevents&confViewID=239252263

Koen

• 0
Geplaatst:

Probeer het probleem te achterhalen door de layout te dupliceren en steeds een element te deleten, met een mazzel kom je vanzelf het storende element tegen.

Groet,

WJ

• 0
Geplaatst:

Ik denk dat ik weer iets heb....

Heb zelf even een nieuw bestand gemaakt in FMPro 8.5, deze lokaal in elkaar gezet en lokaal gedraait.

Het typische is, dat dit bestand ook heel traag is.

Dank voor al jullie hints, zal ze zeker gebruiken.

Ik heb mijn traag bestandje even bijgevoegd, wellicht is dit bestand bij een ander ook traag of juist heel snel...

NBG Offerte.fp7

• 0
Geplaatst:
Ik heb je bestand hier in 3 opstellingen geprobeerd.

Het draait hier best normaal hoor!

Bedankt, 'best normaal', hoe is de opbouw in een lijstweergave? Bouwt het scherm dan record voor record op?

• 0
Geplaatst:

duplceer eens de layout en verwijder alle berekeningsvelden, enkel de gewone velden op de layout laten ?

Wat doet het nu ?

Groeten,

Erik

• 0
Geplaatst:

Ook ik heb een stroperige en trage FileMaker 8.5 draaien op een PowerMac G5 2 Ghz duo. Hetzelfde pakket draait ook op een Intel iMac 2 Ghz en daar draait het supersnel. Het heeft dus mijns inziens te maken met de Processor.

Hebben ze niet zo mooi opgelost bij FM! Bij de FM Helpdesk zijn ze ervan op de hoogte.

Trouwens ook het gebruik van CMYK kleuren in FileMaker 8.5 werkt niet meer naar behoren springt steeds weer terug naar waarden die gebaseerd zijn op RGB. FM geeft de schuld aan Mac OSX. Maar met dezelfde systeemversie werkte het wel met FM 6.

Groot probleem voor onze organisatie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

John

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...