paul67 Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Is het mogelijk om via filmaker server 8 een runtime te laten draaien. Ik wil graag in mijn server omgeving een comersieële runtime laten draaien. Quote
0 Yves Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Neen... Een runtime heeft GEEN netwerkfaciliteiten. Quote
0 AvD Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Ik dacht dat dat wel ging: door het gebruik van FM Server heb je immers server-client licentierechten. Als je dan nog een reguliere FM Client heb, dan zie ik niet in waarom je die runtime-datafile niet zou kunnen (ie mogen) openen en hosten. Er staat trouwens zoiets in de appendix A van de developers guide (ik citeer wel die van 5.5): "Filemaker Pro File sharing, serving a database on the web, or communicating with a Java applet requires FileMaker Pro 5.5 or Filemaker Pro 5.5 Unlimited. You can, however, use FileMaker Server 5 to serve runtime applications." Ik moet wel zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb. Quote
0 Yves Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Oeps! Mijn poging strandde alleszins voortijdig. Ik herinner me niet exact de melding maar heb het gelaten voor wat het was. Bij gelegenheid moet ik dat eens herbelijken. Quote
0 burggraaf Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Server kan inderdaad runtimebestanden hosten. Of je daar dan daadwerkelijk weer wat aan hebt is een tweede. Uiteindelijk heb je FM Clients nodig om ook (gezamenlijk) in bestanden te kunnen werken. Quote
0 SuperWimmie Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Of zou die nou bedoelen dat je de runtimer kan inzetten in combinatie met Filemaker Server? Vroeger kon dat namelijk... Quote
0 burggraaf Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Hoe dan ook je kunt runtimes niet als multi user clients inzetten. Quote
0 paul67 Posted April 23, 2007 Author Posted April 23, 2007 Ik heb in fm server via database hosting register runtime solutions file type exe geactiveerd. Kan nu in de file list de runtime zien maar niet openen. Quote
0 burggraaf Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 filetype exe??? Mac, Windows? Lijkt me haast niet dat de databestanden zo (kunnen) heten. Quote
0 AvD Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Dat kan ook niet. De default extensie is usr. Quote
0 Joris Aarts Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 USR is inderdaad de default-extensie, maar je kan een runtime file - als je dat wil- ook de exe extensie meegeven. Je kan runtime files hosten met FileMaker Server maar je hebt dan wel FileMaker-clients nodig om het runtime bestand te openen. Quote
0 burggraaf Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Lijkt me toch heel snel een conflict op te kunnen leveren. De executable onder Windows zou dan dezelfde naam kunnen hebben als de datafile. Dat kan niet goed gaan lijkt me... Quote
0 AvD Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Dat dacht ik ook, burggraaf. M.i. is dit tegen de Windows-conventies. Quote
0 paul67 Posted April 24, 2007 Author Posted April 24, 2007 ik ben een heel stuk verder geholpen. Bedankt Quote
Question
paul67
Is het mogelijk om via filmaker server 8 een runtime te laten draaien.
Ik wil graag in mijn server omgeving een comersieële runtime laten draaien.
13 answers to this question
Recommended Posts