Jump to content
  • 0

excel formulier importeren

EJK

Question

Posted

Beste Clarifyers,

Bijgevoegde excel formulier wil ik importeren in filemaker 8

Het probleem wat ik heb is het feit dat filemaker het excel bestand ziet als meerdere records. Het hoeft echter maar in een record in filemaker geimporteerd te worden.

(alle rijen worden als records gezien, terwijl ik alleen bepaalde velden wil importeren)

Bij voorbaat dank

EJK

Ps omdat ik geen xls attachment kan uploaden heb ik hem verpakt

formulier.xls.sitx

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb de file niet bekeken, maar Filemaker importeerd alleen hele rijen als records. Wat je kunt doen is de (kopie) Excelfile zover leeghalen dat alleen het gewenste overblijft door kolommen te verwijderen, regels te verwijderen, berekeningen om te zetten naar tekst, berekeningen verwijderen omdat ze in Filemaker kunnen, etc.

• 0
Posted

Bedankt voor je reactie.

Begrijp ik het goed dat dit alleen handmatig gaat ?

Anders is copy en pasten van de veld informatie(zoals ik nu doe), waarschijnlijk sneller ,het gaat namelijk maar om gegevens van een client in het excel formulier die naar een record in filemaker moeten worden omgezet.

Aangezien er meerdere van deze excel aanvragen binnenkomen wilde ik een en ander automatiseren.

Tot nu toe paste en copy ik.

met vriendelijke groeten

EJK

• 0
Posted

Ik zou in jouw plaats zéér snel overstappen naar FM voor verdere aanvulling van je gegevens. Je kan een dergelijke lay-out in FM perfect nabouwen (met alle voordelen vandien) ! :D

• 0
Posted (edited)

Indien je vasthoudt aan Excel kan je op het tweede blad de verwijzingen van blad 1 op één rij netjes achter mekaar laten volgen in de volgorde die jij wenst voor FM. (Bij import kan dit ook maar dat lijkt me omslachtiger.)

Dan kan je de gegevens zo inlezen in FM. :idea:

Edited by Guest
  • 0
Posted

Ik zelf werk al geruime tijd met filemaker, echter een van mijn opdrachtgevers meld keuringen bij mij aan via een excel formulier. Deze gegevens wil ik in mijn Filemaker database importeren.

Het gaat om een grote organistie waarbij verschillende medewerkers keuringen aanvragen via dit excel formulier.

Waarschijnlijk moet ik iets gaan verzinnen waarbij de aanvragen via Filemaker instant webpublishing door de aanvrager direct in mijn database kunnen worden ingevuld.

EJK

• 0
Posted

Bedankt burggraaf en Yves voor de oplossingen.

Ik heb voorlopig gekozen voor de oplossing van Yves en middels een formule de gegevens middels een formule te laten kopieren naar het tweede blad zodat alles op een rij staat en goed te importeren is. De oplossing van burggraaf is ook mooi en ga ik verwerken in mijn nieuwe website.

Bedankt,

EJK