Rony Rabijns Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Beste forumgenoten, Het was me een waar genoegen om jullie nog eens te kunnen ontmoeten. De sfeer was uitstekend, de demo's mooi verzorgd, het eten perfect, de catering en accomodatie door het ROC van Twente uitstekend, de naverbranding in het wokrestaurant zeer lekker. Allen bedankt voor de aanwezigheid en inzet. En tot volgend jaar. De foto's volgen later. Quote
rmw Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Hier is niets aan toe te voegen. Het is alleen te bevestigen! rmw Quote
Pjotr Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 In een zeer goed geregelde ambiance heb ik weer intens genoten dat jullie weer de ene na de andere creatieve oplossing lieten horen. Het gemak waarmee jullie het uit je mouw schudden is bewonderswaardig. Leuk was ook te zien dat er toch een spanningsveld is tussen technische benadering en vanuit de front end gedachte. Ergens in het midden denk ik. De 'magic' list was, in mijn ogen, gaaf. Het voorstel van Reindert om volgend jaar te confituren in kleine groepjes met zelf meegenomen oplossingen maakt het nog intensiever. In het algemene deel kunnen dan b.v de nieuwe features van de laatste versie etc. Zelf zou ik de koppelingen naar het web en oplossingen hiermee leuk vinden om te zien. Eerst maar weer eens een jaartje knutselen met dat pakketje dat o zo verslavend is. Pjotr Quote
dannydv Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Het genoegen was wederzijds. Fijne organisatie. Heerlijke lunch. Presentaties met een vrij verschillende invalshoeken ! Opbouwende discussies. En een gezellige, lekkere naverbranding. Iedereen, hartelijk dank. Quote
CyberChicken Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Hartelijk dank voor de organisatie. Ook aan alle mensen van het ROC. Ik kan enkel bevestigen wat de collega's al schreven. Ik kijk uit naar de volgende editie. Groetjes, Nicole Quote
Jotie Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Alles was piekfijn georganiseerd, zowel de sessies, infrastructuur als naverbranding! Wanneer is de volgende confituursessie? Quote
Rony Rabijns Posted May 13, 2007 Author Posted May 13, 2007 Wanneer is de volgende confituursessie? In principe is de regel : de tweede zaterdag van juni. Al was dit jaar al meteen direct een uitzondering op de nog maagdelijke regel van vorig jaar. Ik hoorde in de wandelgangen gisteren ook de idee om ieder half jaar een sessie te organiseren ... later meer hierover. Quote
Jotie Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 In principe is de regel : de tweede zaterdag van juni. 14 juni 2008 staat al in mijn agenda. Ik hoorde in de wandelgangen gisteren ook de idee om ieder half jaar een sessie te organiseren ... later meer hierover. Geen slecht idee, eventueel afwisselend in België en Nederland. Misschien een poll maken of er interesse is voor een halfjaarlijkse bijeenkomst? Quote
Rony Rabijns Posted May 13, 2007 Author Posted May 13, 2007 En dan nu de foto's ... gemaakt door Filip De Bot (aka Jotie) : http://www.flickr.com/photos/95122588@N00/ gemaakt door Danny De Vylder (aka DannyDV) : En de obligate groepsfoto ? Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa ... Die ben ik helemaal vergeten te maken ... De tijd vloog zo snel, het einde was zo snel nabij, dat we met zijn allen inderhaast vertrokken waren naar de Kings Wok, zonder groepsfoto. Tenzij ... de foto hieronder. Quote
Axello Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Het was top! En ik ben blij dat het niet in het tweede weekeinde van juni viel, want dan zou ik niet in staat zijn geweest te komen. Quote
WJ Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Hallo allen, Ook ik heb genoten. Ik ben nu 2 jaar achter elkaar geweest. En vond beide jaren erg leuk en gezellig. Toch als ik naar mezelf luister vind ik dat ik er te weinig van heb opgestoken. Ik moet zeggen dat ik de sessie van rmw erg duidelijk en goed vond. Gewoon een onderwerp gekozen en dit tot in detail doornemen. Bravo. De sessie met als "stelling" huur eens een ontwerpen in, vond ik ook interessant, de resultaten waren fraai. De demo van Rony was indrukwekkend. Voor de volgende keer zou ik toch een professionelere insteek wensen. De kwaliteit van de confituur sessie zou volgens mij toenemen als er een aantal sessies worden gegeven met een duidelijk onderwerp. Bijvoorbeeld: 1 Filemaker & PHP 2 Filemaker interface design 3 XML & XSLT 5 Scripting 6 Etc Zouden er sprekers zijn die een serieuze sessie zouden willen geven ? Zijn de andere confituur gangers ook opzoek naar een professionelere insteek ? Of moet het gewoon een jam sessie stijl blijven? Zal het aantal bezoekers dan toenemen of afnemen ? Komen dan ook de overige professionele nederlandse ontwikkelaars ? Quote
WJ Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Komen dan ook de overige professionele nederlandse ontwikkelaars ? Sorry, ik bedoel belgische en nederlandse ontwikkelaars. Gr, Willem-Jan Quote
Filip Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 En de obligate groepsfoto ? Misschien kunnen we volgende zaterdag nog eens met zijn allen terug afspreken voor die foto en dan nog eens naar de "King's Wok"! Quote
Marc Broers Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Het was een mooie dag. Zoals afgesproken plaats ik hier de info over het inbouw touchscreen. Ik heb het destijds gekocht bij de firma A1 Touch Solution in Voerendaal http://www.a1touch.com/ Voerendaal met Google maps: http://tinyurl.com/2q8odj Het scherm dat ik heb gebruikt was 15.1 inch, glossy (dat heb z'n voor- en z'n nadelen...). en met USB. Een slordige 150 euro exclusief inbouwen. Ik ga, euhh, werken aan mijn kookboek en volgend jaar laat ik eens wat zien... -- Marc Quote
Marlinda Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Ik ben zeer tevreden dat ik gekomen ben. Het was allemaal netjes georganiseerd, geen onvoorziene omstandigheden en leerrijk. Zeker voor herhaling vatbaar! Dank u wel! Quote
AvD Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 (edited) Ik reageer wat laat op deze schitterende 7de editie van de Confituursessie, maar dat is buiten mijn schuld. Bij het verlaten van de King's Wok had ik mijn GPS per ongeluk ondersteboven op het windscherm gehangen, zodat ik na enige uren in Denemarken uitkwam in plaats van in het vertrouwde Vlaanderen. Wegens mijn eigen naam was me dat in het begin trouwens niet eens opgevallen. Van Daar... Ik vond deze zevende sessie een mijlpaal, en dat om verschillende redenen. Eerst en vooral heeft het ROC van Twente met Marcel Herijgers een nieuwe standaard gezet. Nergens zijn we ooit zo professioneel en zo goed onthaald. Hier was nu echt eens alles tot in de puntjes: vlot parkeren, vlot onthaal, aangename kennismakingskoffie, prachtige en uitzonderlijk goed uitgeruste zaal* en perfecte infrastructuur. Dat er een naverbranding zou komen, is al lang traditie, maar vanaf nu is er dus ook een voorontsteking: soep, heerlijke broodjes waarbij zelfs de oer-Hollandse kroket niet ontbrak. Dat was dus allemaal perfect. De sessies zelf waren al even succesvol, ondanks de opmerkingen van WJ hierboven. Vorig jaar hadden we meer in zijn denkrichting gewerkt: er was een tamelijk strak afgelijnd programma en de deur stond ook wijd open voor de prille beginners: zij kregen een aparte sessie, zodat we een tijdlang parallel liepen. Om al die redenen organiseren we misschien best een poll, zodat iedereen zijn zegje kan doen en de achtste sessie precies beantwoordt aan de wensen van het merendeel der deelnemers (het merendeelnemers dus). Last but not least was er de King's Wok, volgens mij het beste wat we in die zeven jaren hebben gehad: ook hier parking in overvloed, dranken aan democratische prijzen (we hebben ooit anders gekend...) en topfood à volonté. Op dus naar de achtste sessie, maar niet zonder eerst nog het meest uitdrukkelijke dankwoord uit te spreken, namelijk dat aan de deelnemers: stel je voor hoe Rony, Marcel en ik daar zouden gezeten hebben zonder jullie met die aanstekelijke FileMaker-gedrevenheid. Een meer dan hartelijke dank dus aan alle deelnemers. We hopen ze allemaal terug te zien op de achtste sessie. ------------- * Ik had Marcel gevraagd 12 computers per persoon te voorzien. Ik had er maar elf... Edited May 14, 2007 by Guest Quote
Misj Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Tja ..... er valt niet veel meer aan toe te voegen hé, tenzij dat ik me heel dankbaar voel dat ik er mocht/kon bijzijn. 't is een vrolijke, loyale bende. De tweedde zaterdag van juni 2008 staat alvast aangekruist in mijn agenda Misj Quote
AvD Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 (edited) Dat is dan zaterdag 14 juni 2008. Is genoteerd! Edited May 14, 2007 by Guest Quote
AvD Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Ondertussen zijn de foto's van Danny ook op het net verschenen. We sturen hem de gebruikelijke pluim. Als FileMaker ooit de boeken neer zou leggen - kan niet, natuurlijk - dan kan Danny nog altijd sterfotograaf worden. Quote
Recommended Posts