edc Posted May 22, 2007 Posted May 22, 2007 Bestaat er een mogelijkheid om documenten die zich in een containerveld bevinden te openen via een script? Nu kan ik dit blijkbaar alleen via het menu (bewerken - object - open document) Quote
0 Rony Rabijns Posted May 22, 2007 Posted May 22, 2007 Het is wat omslachtig maar het gaat : Gebruik Export field contents Geef het target fied op (je container) Geef het pad en de naam op : bvb je desktop en export Duid aan dat je wil het bestand wenst te openen na export. Wat je nu nog moet oplossen is dat je de geexporteerde container daarna netjes opruimt. (via AppleScript bvb of een andere tool) Quote
0 WJ Posted May 22, 2007 Posted May 22, 2007 Wat je nu nog moet oplossen is dat je de geexporteerde container daarna netjes opruimt. Sneekie truukje. Je kunt een lege export doen naar hetzelfde pad. Dan wis je de file. Quote
0 Rony Rabijns Posted May 22, 2007 Posted May 22, 2007 Wat je nu nog moet oplossen is dat je de geexporteerde container daarna netjes opruimt. Sneekie truukje. Je kunt een lege export doen naar hetzelfde pad. Dan wis je de file. Dat is een goede tip ! Quote
0 edc Posted May 22, 2007 Author Posted May 22, 2007 (edited) Het leek mij wel wat. Ik krijg echter een foutmelding "Containervelden kunnen niet worden geëxporteerd". Ik werk met windows xp. Als ik met de rechtermuisknop op het containerveld klik, dan staat de optie 'veldinhoud exporteren' inderdaad in het grijs. edit: Heb wat verder zitten zoeken. Het truukje van Rony werkt min of meer indien men het bestand via een import binnen gehaald heeft in het containerveld. Ik kopieer echter rechtsteeks het bestand vanuit de verkenner en plak het in het containerveld. Wanneer ik dan klik met de rechtermuisknop op het containerveld heb ik de mogelijkheid om het bestand te openen vanuit het containerveld zonder dit eerst te moeten exporteren. Het is dat wat ik zou willen bekomen via een knop (of script) Edited May 22, 2007 by Guest Quote
0 AvD Posted May 22, 2007 Posted May 22, 2007 Ik kopieer echter rechtsteeks het bestand vanuit de verkenner en plak het in het containerveld. En het is nou precies dát wat door FileMaker wordt afgeraden: Tip 161. Quote
0 edc Posted May 22, 2007 Author Posted May 22, 2007 Ik kopieer echter rechtsteeks het bestand vanuit de verkenner en plak het in het containerveld. En het is nou precies dát wat door FileMaker wordt afgeraden: Tip 161. Quote
Question
edc
Bestaat er een mogelijkheid om documenten die zich in een containerveld bevinden te openen via een script?
Nu kan ik dit blijkbaar alleen via het menu (bewerken - object - open document)
6 answers to this question
Recommended Posts