Jump to content
  • 0

Mailinglist maken

Johnny

Question

Posted

In een database heb ik een tabel relaties en een tabel contactpersonen.

Als ik een mailinglist maak vanuit de tabel relaties worden die contactpersonen mooi meegenomen in de adressering. Maar hoe krijg je het voor elkaar om een tweede of derde contactpersoon van 1 relatie in deze mailinglist mee te nemen (dus vanuit de tabel relaties), afhankelijk van de 'vlaggen' die de gebruiker plaatst bij de betreffende contactpersonen.

Contcreet: gebruiker wil een jaarverslag verzenden aan alle relaties, maar als extra ook nog aan contactpersonen, die vanuit de tabel relaties niet worden getoond (want je ziet alleen de laatst ingevoerde contactpersoon).

Wie heeft een suggestie voor een werkbare oplossing? De oplossing om aanvullend een mailinglist vanuit contactpersonen te doen is al bedacht, ik wil het liefst werken met 1 mailinglist.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Aangewezen is om je mailing toch volledig te maken op basis je tabel contactpersonen. Het enige waar je dan moet voor zorgen dat iedere relatie minstens één (desnoods dummy) contactpersoon heeft.

• 0
Posted

Goed idee, is aan de gebruiker voorgesteld, maar die zou graag een oplossing willen die het invoeren van dummy's voorkomt. Ik wacht nog even af of iemand nog een andere oplossing aandraagt.

Wie?

• 0
Posted

Je kan het ook structureel oplossen.

Zorg dat er bij de aanmaak van een relatie sowieso een contact wordt aangemaakt. Dan kan je de mailingen altijd doen vanuit contacten, wat toch beter is, want daar zitten ook de eventuele privé-adressen enz.