Ga naar inhoud
  • 0

Lijst van Layouts


eroos

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Pardon!

 

Wat ik bedoel is een valuelist en niet de lijst met layouts in het statuspaneel. MEt de functie Layoutnames (filename) kun je een prima lijst met alle layouts tevoorschijn toveren. En daar zit het probleem. Ik krijg het maar niet voo elkaar om daar alleen de layouts in te tonen die een bepaald woord bevatten.

 

Ik wil de gebruiker de vrijheid geven om in een instellinglayout de keuze te geven welke layout er getoond moet worden bij het starten van de database. Maar dan mogen ze natuurlijk niet alle layouts kiezen. Alleen die layouts waar ze werkelijk mee werken. En die layouts hebben allemaal de toevoeging 'invoeren'.

 

Hopelijk schept dit enige duidelijkheid. Ik heb al zitten knoeien met patterncount ( ) maar zonder resultaat.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal wel zitten te slapen maar... hoe krijg ik onderstaande functie nu in een valuelist? Per slot van rekening kan je een niet opgeslagen berekening niet gebruiken voor een valuelist. Deze is immers niet geindexeerd.

 

Ik heb de oplossing gevonden in de volgende recursieve functie. Het kan nog scherper maar dat is voor de puristen onder ons:

 

// cf_LayoutPatroon ( count ; patroonwaarde ; result )

 

Let (

[

 

b = Get ( BestandsNaam ) ;

layoutlijst = LayoutNames ( b ) ;

x = ValueCount ( layoutlijst );

Layoutregel = GetValue ( layoutlijst ; counter ) ;

 

Patroon = If ( PatternCount ( layoutregel ; Patroonwaarde ) > 0 ; Layoutregel & "¶" & Result ; Result )

 

] ;

 

If ( Counter < x ; cf_LayoutPatroon ( counter + 1; Patroonwaarde ; Patroon ) ; Result)

 

)

Om dit lijstje te kunnen produceren gebruik ik een berekeningsveld (niet opgeslagen) met

 

de berekening: cf_LayoutPatroon ( 1 ; "invoeren" ; "")

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het probleem opgelost door de functie op te nemen in het startupscript van de database. Er is nauwelijks vertraging en werkt prima. Iedere nieuwe interface die nu de toevoeging 'invoeren' heeft wordt automatisch opgenomen in het instellingsvenster.

 

P.s. Als er iemand is die de uitdaging wil aangaan de functie nog korter te maken...

Link naar reactie
  • 0
... Filemaker 8.5 advanced overigens.

 

Ik weet dat ik het onderwerp in het verkeerde forum geplaatst had. Vandaar ook mijn NB zoals hierboven aangehaald. Het voelt een beetje cynisch aan als iemand dat dan nog even moet aanhalen. Vandaar mijn opmerking.

 

Over foutieve postings is overigens in de afgelopen week nog een onderwerp gewijdt. Het is namelijk niet voor iedereen duidelijk dat je eerst op Forum index dient te klikken en daar het juiste forum te kiezen. Ook ik heb dat dus pas afgelopen week ontdekt.

 

Ik ben zeer tevreden over dit forum. De aandacht is vaak overweldigend. En ook ik probeer daar mijn steentje aan bij te dragen.

 

Het probleem met geschreven tekst is dat de non-verbale communicatie wegvalt en je het dus moet doen met de geschreven tekst. Een opmerking kan dan al snel verkeerd worden geinterpreteerd. Daar mag best rekening mee worden gehouden. Ook dat is al meer dan eens aangehaald in dit forum!

Link naar reactie
  • 0

Onze vriend eroos is erg discreet in zijn profiel. We weten niet wie hij is en wat hij doet. Dat mag natuurlijk.

Mijn bedenking was deze: als je voor de door hem aangehaalde functionaliteit al een recursieve functie opbouwt, dan ben je aan het "FileMakeren" op Maybach-niveau, terwijl we hier al opkijken van een fatsoenlijke Citroën, laat staan een Mercedes.

Daar moet dan toch wel een aardig prijskaartje aanhangen. Het is aanmoedigend te vermoeden dat ook hiervoor een markt bestaat in onze lage landen.

Lang leve FileMaker, dus...

Link naar reactie
  • 0

Avd, Ik ben bang dat we nu teveel van de het oorspronkelijke onderwerp afdrijven. Het was niet mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten. Ik ben niets meer of minder dan een enthousiast filemaker developer. En heb niet het idee dat mijn vraag nu zo vreemd was. Ik kom onderwerpen tegen met ´straffere´ oplossingen, die mijn pet echt te boven gaan.

 

Over tot de orde van de dag, zou ik zeggen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...