Jump to content
  • 0

Database hosten over WAN

hbrendel

Question

Ik wil tijdelijk een database over het internet kunnen benaderen.

Volgens mij staat alles goed ingesteld: Samengebruik aan, alle gebruikers aan, firewall staat uit. (Mac OSX)

In het lokale netwerk kan ik de database remote openen, maar van buitenaf niet.

De host is geen FM Server, maar FM Pro 8.5

VPN kan in deze situatie even niet.

Wat ben ik vergeten?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Excuses, poort 5003 inderdaad :oops:

Maar zodra je de NAT of NAPT aan hebt staan en daarmee een intern netwerk creeert, dan moet je toch via de poort-toewijzingen gaan werken? Of zit ik er naast?

Mijn router heeft hem bij initiele installatie volledig uit staan, waardoor je met je PC direct hetzelfde IP adres toegekend als buiten op het grote internet. Een tweede netwerkaansluiting krijg je dan ook niet voor elkaar, aangezien de IP adressen op zijn. DAN heb je echt geen bescherming meer via de router.

Zodra je een intern netwerk gaat maken, doet de NAT gelijk dienst als firewall. Tenminste, in mijn routertje...

• 0

Nee... daarvoor heb je NAT/NAPT nodig... Tenzij alles natuurlijk automatisch wordt gerouteerd door de router naar een aangesloten PC (als dat zo in de software van de router zit).

Echter als je firewall openstaat kun je extern wel gaan zoeken of er een PC is op het interne netwerk die op een bepaalde poort reageert. Een dergelijke actie moet dus extern worden geinitieerd en wordt niet automatisch door je router gedaan.