Jump to content
  • 0

Opstartbestandje

Zero55

Question

Posted

Beste allemaal,

Op elke client staat er hier een opstartbestandje dat het menubestandje op de server opstart (ja duhhh).

Nu is mijn vraag, welke extra's, functies zetten jullie nog in opstartbestandjes ??

Ik zou bijvoorbeeld willen dat het opstartbestandje gaat "kijken" of de fm-server "online" is en zoniet een melding geeft en zichzelf afsluit, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Graag suggesties.

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ja dat kan: controleren of het bestand er is (kijk eens onder de online help naar de lijst met de errorcodes; je zal versteld staan hoeveel je kan checken). Voorzie het automatisch afsluiten indien het bestand niet gevonden wordt. Voorzie ook een boodschap die de arme gebruiker zegt wat nu te doen (contacteer uw netwerkbeheerder en verkoop hem een trap of zoiets). Zorg er ook voor dat je via een kneepje zelf het launcher-bestand (zo heet zo'n ding) kunt openen zonder dat het zich meteen terug sluit, zodat je nog wijzigingen en uitbreidingen kunt doen. Zorg eventueel ook voor een login-registratie en ga zo maar door...

• 0
Posted

de vraag is natuurlijk welke code ik gebruiken moet :

100 File is missing

103 Relationship is missing

114 File reference is missing

802 Unable to open file

Melding indien de server uitstaat : "WPRO.fp5 werd niet gevonden, maar is vereist om deze bewerking uit te voeren"

• 0
Posted

zie bestandje in bijlage

foutafvraging aan

if status huidige fout = 100

bericht weergeven

script sluiten

else

openen (wpro)

weergave minimaliseren

end if

• 0
Posted

@ burggraaf

Beste Vicomte, dit is het zoveelste bewijs dat het krakkemikkig Nederlands van FileMaker alleen bij FileMaker bestaat, in geen enkel fatsoenlijk woordenboek is terug te vinden, en dus ook onverstaanbaar is voor iedereen.

Set Error Capture On/Off is duidelijk voor iedereen die ooit een radio of een versterker of een ander toestel heeft aan of uitgezet. Zelfs de Fransen spreken over "le bouton off-on".

Set Error Capture On betekent dus dat je het opvangen van de FileMaker foutmeldingen inschakelt of aanzet, dus dat die foutmeldingen niet getoond worden, zodat we zelf kunnen beslissen hoe we op de fout reageren. Dat is precies wat we in dit script nodig hebben.

• 0
Posted

Mmm heb het gevoel dat ik ergens iets niet begrepen heb. Gelukkig wist ik al enige tijd wat Set Error Capture On/Off betekende... :lol:

En ik geef toe, Filemaker scripting in het Nederlands: ik zoek me rot... Liever niet dus...