Jump to content
  • 0

Enter dan wel carriage return/line feed exporteren naar html

Durk

Question

Hallo,

FileMaker 8.5 Adv.

Win XP SP2

Ik laad in een script HTML tags in $variabelen en aan het einde van de rit zet ik al die variabelen achter elkaar in een textveld, dat ik vervolgens exporteer in een html-bestand.

Nadien heb ik dan inderdaad een bruikbaar HTML bestand, maar:

Als het textveld er zo uitziet:

"" & ¶ &
"" & bestand:tabel:veldTitel & "" & ¶ &
"" & ¶ &
"

en ik kijk dan naar de broncode van het HTML bestand in notepad, blijkt dat FileMaker de ¶ (returns) heeft geexporteerd als iets wat buiten het unicodegebied valt. De broncode ziet er dus zo uit:

[code]
[]Titel[][]

waarbij de [] als blokjes te interpreteren zijn.

Daardoor is de broncode natuurlijk ietwat onoverzichtelijk.

Het enige, dat ik totnutoe heb kunnen bedenken, is dat ik iedere nieuwe regel in een apart record zou kunnen zetten en al die records exporteren, want ieder nieuw record komt wel zonder blokjes keurig op een nieuwe regel terecht. Dat is geen triviaal werkje.

Weet iemand of ik die ¶ toch niet op de één of andere manier korrekt geëxporteerd kan krijgen?

groet,

Durk

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Zo'n gevalletje heb ik toevallig ook:

http://www.eenvoudigg.nl/projecten/Intro.htm

via een databaasje staan alle bouwprojecten er in en genereert hij een volledige HTML pagina.

Ik zet alle gegevens in een tekstveld, welke ik middels kopieren en plakken in het HTML bestandje kan plaatsen.

Zowaar, in de broncode komt alles netjes zoals ik het had ingesteld.

Daarna ben ik het bestand gaan exporteren, omdat de boel flink is getest maakt het mij niet uit dat alles in één string vermeldt staat.

• 0

omdat de boel flink is getest maakt het mij niet uit dat alles in één string vermeldt staat.

Zo zal het bij mij ook wel eindigen, maar tot dan is het echt tamelijk vervelend om in mijn textveld tussen alle aanhalingstekens en ampersands door te lezen :D

Ik hoor net van iemand dat hij met de Troi File plugin die tekens (unicode nummer 0B, geloof ik, oftewel een 'vertical tab') vervangt door een ander unicode teken dat wel echt een CR/LF is.

Da's dus ook een mogelijkheid, mocht iemand hetzelfde overkomen.