Jump to content
  • 0

Server Admin Console niet beschibaar bij SBS (bug ?!)

WJ

Question

Hallo,

Allemaal vandaag van alles geprobeerd op op een SBS server Filemaker Server 9.0 te installeren, geen succes! Java 6 geïnstalleerd.

Er zijn hier meer mensen die dit bij filemaker hebben gemeld. De enige oplossingen zou een herinstallatie zijn van de server software........dahhhhh

dat jullie het weten.

gr,

WJ

19 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het is een standaard.

Exchange

IIS

Tom cat

Java 6.0

We hebben de boel al op een andere machine geplaatst. Ik wou toch al dat er een dedicated server voor fm kwam, nou ja nu moesten ze wel :-)

Maar goed ik zie dat er wel meer mensen een probleem hebben met SBS en de Server Admin Tool. Zal binnenkort wel een v2 komen.

Gr.

WJ

• 0

Ik heb bemerkt dat de Admin console onder Mac OS X geen verbinding wil maken als er een proxy server staat ingesteld. Een bijzondere bug naar mijn idee, daar deze proxy server slechts poort 80 (http) opvangt, terwijl de admin console verbinding zoekt op poort 16001.

Misschien helpt het?

• 0

Nog gekker...

Windows XP Prof, ISS geinstalleerd en draaiend, FMS-9 geinstalleerd en geheel nergens op mijn schijf de file admin_console_webstart.jnlp te vinden...

Die schijn ik toch erg hard nodig te hebben om het geheel aan de praat te krijgen.

(hetzelfde geldt voor het bestand admin_console_init_webstart.jnlp, die heb ik ook niet)

• 0

Op een 'fix' voor SBS kunnen we lang wachten: alleen SE wordt door FileMaker ondersteund...

Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niet zo'n goed overzicht van wat er aan SBS anders is dan aan SE, weet iemand dat in een paar woorden samen te vatten? Misschien dat het verschil tussen de twee iemand op het spoor kan zetten van een mogelijke verklaring (en wellicht oplossing, zei de optimist) voor dit gedrag.

• 0
Op een 'fix' voor SBS kunnen we lang wachten: alleen SE wordt door FileMaker ondersteund...

Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niet zo'n goed overzicht van wat er aan SBS anders is dan aan SE, weet iemand dat in een paar woorden samen te vatten? Misschien dat het verschil tussen de twee iemand op het spoor kan zetten van een mogelijke verklaring (en wellicht oplossing, zei de optimist) voor dit gedrag.

Thx voor de info.

Wel raar wat server 8 draaide zonder problemen!

• 0

Wat maf... Het lijkt er wel op alsof ze dit bewust doen bij Filemaker.

Ik kan er met de beste wil van de wereld niet bij dat ze op Windows XP Professional bij Filemaker Server 9 gewoon de Java bestandjes niet geinstalleerd weten te krijgen. Het is toch niets meer of minder dan bestandjes uitpakken en plaatsen, iets simpeler zou je in een Setup niet kunnen maken.

En er komt ook geen bug-fix binnen de verwachte periode...

Het lijkt wel alsof ze willen voorkomen dat we met minder spul gaan draaien dan een echte grote MS Server...

Evenzo al eerder dat gedoe dat je niet een bestandje van een netwerkschijf gedraaid kan krijgen als je Pro op een werkstation hebt draaien.

Dan krijg je zo'n melding alsof we zelf niet weten dat er wat extra risico's bestaan. Het werkt dan verder wel, maar al je elke keer die meldingen moet wegklikken, daar wordt ik toch echt niet vrolijk van.

• 0

Thx voor de info.

Wel raar wat server 8 draaide zonder problemen!

Eerst gecontroleerd, maar bij een andere klant geen problemen met FileMaker Server 9 en SBS!

• 0
Ook gedaan... ik heb zelfs een schone installatie van Windows XP gedaan maar dat hielp ook al niet.

Geen enkel jnlp bestand heb ik op mijn schijf staan, ik had er anders toch wel een paar verwacht.

Ik ben benieuwd hoe ze dit soort dingen testen bij Filemaker.

Filemaker Helpdesk gebeld, met resultaat!

Indien de Java Administrator console niet automatisch start, tik dan in de Webbrowser in:

http://192.168.1.X:16000/index.html

dan wordt via de webbrowser automatisch een programmaatje gestart om de server te configureren.

Raar... maar het werkt!

• 0
Ook gedaan... ik heb zelfs een schone installatie van Windows XP gedaan maar dat hielp ook al niet.

Geen enkel jnlp bestand heb ik op mijn schijf staan, ik had er anders toch wel een paar verwacht.

Ik ben benieuwd hoe ze dit soort dingen testen bij Filemaker.

Filemaker Helpdesk gebeld, met resultaat!

Indien de Java Administrator console niet automatisch start, tik dan in de Webbrowser in:

http://192.168.1.X:16000/index.html

dan wordt via de webbrowser automatisch een programmaatje gestart om de server te configureren.

Raar... maar het werkt!

het lukt op SBS, maar enkel via een remote machine, niet rechtstreeks via de server.