WJ Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Hallo, Allemaal vandaag van alles geprobeerd op op een SBS server Filemaker Server 9.0 te installeren, geen succes! Java 6 geïnstalleerd. Er zijn hier meer mensen die dit bij filemaker hebben gemeld. De enige oplossingen zou een herinstallatie zijn van de server software........dahhhhh dat jullie het weten. gr, WJ Quote Link to comment
0 burggraaf Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 De enige oplossingen zou een herinstallatie zijn van de server software........ Inderdaad da's in 99% van de gevallen natuurlijk geen optie... Maar...dan zou je toch denken dat het toch ook gewoon technisch op te lossen moet zijn. Heel benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak... Quote Link to comment
0 PJ007 Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Om wat voor versie van SBS gaat het: standaard of premium? En als het premium is: is SQL 2000 en/of ISA 2004 geïnstalleerd? PJ Quote Link to comment
0 WJ Posted August 23, 2007 Author Share Posted August 23, 2007 Het is een standaard. Exchange IIS Tom cat Java 6.0 We hebben de boel al op een andere machine geplaatst. Ik wou toch al dat er een dedicated server voor fm kwam, nou ja nu moesten ze wel Maar goed ik zie dat er wel meer mensen een probleem hebben met SBS en de Server Admin Tool. Zal binnenkort wel een v2 komen. Gr. WJ Quote Link to comment
0 sjuul Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Ik heb bemerkt dat de Admin console onder Mac OS X geen verbinding wil maken als er een proxy server staat ingesteld. Een bijzondere bug naar mijn idee, daar deze proxy server slechts poort 80 (http) opvangt, terwijl de admin console verbinding zoekt op poort 16001. Misschien helpt het? Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Nog gekker... Windows XP Prof, ISS geinstalleerd en draaiend, FMS-9 geinstalleerd en geheel nergens op mijn schijf de file admin_console_webstart.jnlp te vinden... Die schijn ik toch erg hard nodig te hebben om het geheel aan de praat te krijgen. (hetzelfde geldt voor het bestand admin_console_init_webstart.jnlp, die heb ik ook niet) Quote Link to comment
0 rmw Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Zelfde verhaal hier met een W2003 SP2 server. Een deel wordt gewoon NIET geïnstalleerd. Hopeloos! En niemand weet waar het aan ligt... Alleen herinstallatie nog niet geprobeerd, maar ja rmw Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Ook gedaan... ik heb zelfs een schone installatie van Windows XP gedaan maar dat hielp ook al niet. Geen enkel jnlp bestand heb ik op mijn schijf staan, ik had er anders toch wel een paar verwacht. Ik ben benieuwd hoe ze dit soort dingen testen bij Filemaker. Quote Link to comment
0 Peter-Paul Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Ik ben benieuwd hoe ze dit soort dingen testen bij Filemaker. En wanneer ze een fix hebben! Quote Link to comment
0 Jotie Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Ik ben benieuwd hoe ze dit soort dingen testen bij Filemaker. En wanneer ze een fix hebben! Met de laatste versie 9 hetzelfde probleem op SBS. Nog nergens een oplossing gevonden! Quote Link to comment
0 Durk Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Op een 'fix' voor SBS kunnen we lang wachten: alleen SE wordt door FileMaker ondersteund... Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niet zo'n goed overzicht van wat er aan SBS anders is dan aan SE, weet iemand dat in een paar woorden samen te vatten? Misschien dat het verschil tussen de twee iemand op het spoor kan zetten van een mogelijke verklaring (en wellicht oplossing, zei de optimist) voor dit gedrag. Quote Link to comment
0 Jotie Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Op een 'fix' voor SBS kunnen we lang wachten: alleen SE wordt door FileMaker ondersteund... Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niet zo'n goed overzicht van wat er aan SBS anders is dan aan SE, weet iemand dat in een paar woorden samen te vatten? Misschien dat het verschil tussen de twee iemand op het spoor kan zetten van een mogelijke verklaring (en wellicht oplossing, zei de optimist) voor dit gedrag. Thx voor de info. Wel raar wat server 8 draaide zonder problemen! Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Wat maf... Het lijkt er wel op alsof ze dit bewust doen bij Filemaker. Ik kan er met de beste wil van de wereld niet bij dat ze op Windows XP Professional bij Filemaker Server 9 gewoon de Java bestandjes niet geinstalleerd weten te krijgen. Het is toch niets meer of minder dan bestandjes uitpakken en plaatsen, iets simpeler zou je in een Setup niet kunnen maken. En er komt ook geen bug-fix binnen de verwachte periode... Het lijkt wel alsof ze willen voorkomen dat we met minder spul gaan draaien dan een echte grote MS Server... Evenzo al eerder dat gedoe dat je niet een bestandje van een netwerkschijf gedraaid kan krijgen als je Pro op een werkstation hebt draaien. Dan krijg je zo'n melding alsof we zelf niet weten dat er wat extra risico's bestaan. Het werkt dan verder wel, maar al je elke keer die meldingen moet wegklikken, daar wordt ik toch echt niet vrolijk van. Quote Link to comment
0 WJ Posted January 23, 2008 Author Share Posted January 23, 2008 Probeer eens eerst de CD op de computer te kopieren en dan te installeren. Dat leverde bij succes op, ik heb met een xp machine nog geen problemen ervaren en toch al een paar geinstalleerd. Quote Link to comment
0 Jotie Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Op een 'fix' voor SBS kunnen we lang wachten: alleen SE wordt door FileMaker ondersteund... Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niet zo'n goed overzicht van wat er aan SBS anders is dan aan SE, weet iemand dat in een paar woorden samen te vatten? Misschien dat het verschil tussen de twee iemand op het spoor kan zetten van een mogelijke verklaring (en wellicht oplossing, zei de optimist) voor dit gedrag. Thx voor de info. Wel raar wat server 8 draaide zonder problemen! Eerst gecontroleerd, maar bij een andere klant geen problemen met FileMaker Server 9 en SBS! Quote Link to comment
0 Durk Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Dat rechtvaardigt denk ik de conclusie, dat je in SBS iets kunt in- of uitschakelen dat het werken van FMS9 in de weg zit. Maar wat? Quote Link to comment
0 Jotie Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Dat rechtvaardigt denk ik de conclusie, dat je in SBS iets kunt in- of uitschakelen dat het werken van FMS9 in de weg zit. Maar wat? dat zou ik ook graag weten ben het aan het uitzoeken Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Ook gedaan... ik heb zelfs een schone installatie van Windows XP gedaan maar dat hielp ook al niet. Geen enkel jnlp bestand heb ik op mijn schijf staan, ik had er anders toch wel een paar verwacht. Ik ben benieuwd hoe ze dit soort dingen testen bij Filemaker. Filemaker Helpdesk gebeld, met resultaat! Indien de Java Administrator console niet automatisch start, tik dan in de Webbrowser in: http://192.168.1.X:16000/index.html dan wordt via de webbrowser automatisch een programmaatje gestart om de server te configureren. Raar... maar het werkt! Quote Link to comment
0 sjuul Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Morgen is er een nieuwe versie van FileMaker Server 9, hopelijk maakt die update deze problemen ook verleden tijd. Quote Link to comment
0 Jotie Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Ook gedaan... ik heb zelfs een schone installatie van Windows XP gedaan maar dat hielp ook al niet. Geen enkel jnlp bestand heb ik op mijn schijf staan, ik had er anders toch wel een paar verwacht. Ik ben benieuwd hoe ze dit soort dingen testen bij Filemaker. Filemaker Helpdesk gebeld, met resultaat! Indien de Java Administrator console niet automatisch start, tik dan in de Webbrowser in: http://192.168.1.X:16000/index.html dan wordt via de webbrowser automatisch een programmaatje gestart om de server te configureren. Raar... maar het werkt! het lukt op SBS, maar enkel via een remote machine, niet rechtstreeks via de server. Quote Link to comment
Question
WJ
Hallo,
Allemaal vandaag van alles geprobeerd op op een SBS server Filemaker Server 9.0 te installeren, geen succes! Java 6 geïnstalleerd.
Er zijn hier meer mensen die dit bij filemaker hebben gemeld. De enige oplossingen zou een herinstallatie zijn van de server software........dahhhhh
dat jullie het weten.
gr,
WJ
19 answers to this question
Recommended Posts