Ik probeer iest in FileMaker Pro7 te maken en het lukt me niet. Vandaar dat ik hoop dat er iemand op dit forum me kan helpen.
Het is pas vier dagen geleden dat ik FM7 heb geïnstalleerd en nog maar 36 uur sinds 'k de laatste les uit de tutorial heb gelezen dus graag simpele woordjes gebruiken ( bij voorkeur twee lettergrepen of minder ) en bovendien heb 'k ook nog eens een Engelstalige versie.
Bon, dit gezegd zijnde over naar mijn probleem.
Ik probeer een database te maken die mij een antwoord kan geven op volgende twee vragen:
Welke persoon heeft de sleutels van welk lokaal?
Door welke personen kan elk lokaal geopend worden?
Ik heb dus twee lay-outs in elkaar proberen te prutsen, beide in lijstvorm.
In de ene lay-out heb je de kolommen: naam, voornaam en lokalen waartoe deze persoon toegang heeft.
In de andere lay-out heb je een kolom met de verschillende lokalen en een kolom met de personen die hier toegang tot hebben.
Elke lay-out is een aparte tabel en 'k wou die dus relationeel (of hoe je related records ook noemt in 't Nederlands) maken zodat wanneer 'k aan een persoon de sleutel geef van een lokaal er automatisch in de lijst met de lokalen verschijnt dat deze persoon die sleutel heeft (en vice versa indien mogelijk)
Hopelijk vraag 'k hier niet te veel en kan er iemand mij helpen.
Question
Travahar
Beste iedereen,
Bij deze gegroet!!! *schudt handen*
Ik probeer iest in FileMaker Pro7 te maken en het lukt me niet. Vandaar dat ik hoop dat er iemand op dit forum me kan helpen.
Het is pas vier dagen geleden dat ik FM7 heb geïnstalleerd en nog maar 36 uur sinds 'k de laatste les uit de tutorial heb gelezen dus graag simpele woordjes gebruiken (
bij voorkeur twee lettergrepen of minder ) en bovendien heb 'k ook nog eens een Engelstalige versie.
Bon, dit gezegd zijnde over naar mijn probleem.
Ik probeer een database te maken die mij een antwoord kan geven op volgende twee vragen:
Welke persoon heeft de sleutels van welk lokaal?
Door welke personen kan elk lokaal geopend worden?
Ik heb dus twee lay-outs in elkaar proberen te prutsen, beide in lijstvorm.
In de ene lay-out heb je de kolommen: naam, voornaam en lokalen waartoe deze persoon toegang heeft.
In de andere lay-out heb je een kolom met de verschillende lokalen en een kolom met de personen die hier toegang tot hebben.
Elke lay-out is een aparte tabel en 'k wou die dus relationeel (of hoe je related records ook noemt in 't Nederlands) maken zodat wanneer 'k aan een persoon de sleutel geef van een lokaal er automatisch in de lijst met de lokalen verschijnt dat deze persoon die sleutel heeft (en vice versa indien mogelijk)
Hopelijk vraag 'k hier niet te veel en kan er iemand mij helpen.
Bij voorbaat al bedankt
Cheers,
Travahar
Edited by Guest13 answers to this question
Recommended Posts