Ga naar inhoud
  • 0

FM-Mac bestandjes naar "puur" Windows.txt


tryser

Vraag

Weet een van jullie iets om dit klusje slimmer aan te pakken? ....Vanuit FM op een Mac moet ik maandelijks een gezipte map aanleveren met tien tekstbestandjes. M'n export vanuit FM staat op ASCII (DOS) met "tab" als record-scheiding. Als extensie geef ik de bestanden .txt mee i.p.v. .tab. Vervolgens haal ik ze door BBEdit en save elk bestand met de verplichte CR/LF als regeleinde i.p.v. de CR die ze van de Mac meekrijgen. Daarna gaan ze in een map en die gaat dan door FinderCleaner om de .DS_Store en resource forks te verwijderen. Tot slot gaat de map door CleanArchiver om 'm te zippen zonder dat het Mac OS er weer iets tussen kan stoppen.

Bvd, Ton Trijssenaar, Santpoort, NL

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tryser,

 

Ik stuur ook regelmatig tab-gescheiden data naar Windowsklanten. Meer dan export data en e-mailen doe ik echter niet. En het blijkt altijd goed te gaan.

Met een klik staat het bestand klaar als bijlage in de e-mail (FM5.5).

Zo simpel kan het.

 

Wat is je reden voor de opschoning en het zippen?

 

Omgekeerd kan ook: een windowsklant heeft een runtime-adresbestand en stuurt mij met een druk op de knop vanuit FM een tab-gescheiden backup toe.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb even een gevalletje in elkaar geknutselt die het goed regelt d.m.v. een perl scriptje, werkt alleen op de Mac aangezien het versleutelt zit in een Apple script. Wij gebruiken het om zgn. inlees bestanden te maken voor een aantal van onze servers.

 

Deze is met een knop, maar je kan e.e.a. wel regelen aan het eind van een export script dat het vanzelf gaat...

 

Veel plezier er mee...

Line-break conversie.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...