Ga naar inhoud
  • 0

Lijst bewaren


Johnny

Vraag

Tabel Projecten heeft 4500 records. Telkens wordt daar een selectie in gemaakt op basis van zoekargumenten en vervolgens wordt er een print gemaakt. De selectie heft zich daarna uiteraard op, er worden nieuwe projecten ingevoerd, sommige verdwijnen etc.

 

Nu wil ik die selecties gaan bewaren. Ik kan gaan markeren en ze op die manier terugvinden. Maar dan vind ik niet de projecten die gewist zijn. Dat wil ik wel. Ik wil die oude lijst terug.

 

Wat is een slimme manier om dit te bereiken? De selectie overbrengen naar een andere tabel? Dan krijg op een gegeven moment wel heel veel records...

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, als ik me niet vergis is dat een oplossing om een found set even vast te leggen en direct weer terug te halen. Dus: tabel 1 heeft een selectie, die gaat op basis van de 2e occurrence naar tabel 2, het kunstje in tabel 1 wordt gedaan waardoor de oorspronkelijke found set verloren gaat, vervolgens wordt die oorspronkelijke found set via tabel 2 terug gehaald.

 

Maar wat ik bedoel is: ik wil een found set daadwerkelijk overhevelen naar elders, en zelf meerdere en ahw uit een portaal kunnen kiezen de selectie van bijvoorbeeld: 1 augustus 2006, de selectie van 11 november 2006 etc.

 

De vraag is hoe ik dat het beste kan doen... ik vermoed dat ik dit niet zou moeten willen, het bestand wordt wellicht te omvangrijk als per maand bijvoorbeeld 10 selecties worden bewaard.

Link naar reactie
  • 0

je veronderstelling is juist. de enige oplossing is een aparte tabel die selecties onthoudt. het probleem is nog niet zozeer dat je dan 1 tabel hebt die nogal veel records heeft (ik heb hier ergens gelezen dat een miljoen records met 1 veld 10 MB in beslag neemt), maar eerder dat het verplaatsten van alle relevante gegevens van de ene naar de andere tabel nogal traag verloopt. tenminste wanneer je dat doet d.m.v. een maakrelatie en een loop. waarschijnlijk is een export-records-vanuit-tabel-A/import-records-in-tabel-B script sneller.

Link naar reactie
  • 0

wanneer het er alleen maar om gaat om nog terug te kunnen kijken is er nog een eenvoudig maar beperkt alternatief.

 

maak een aparte tabel met twee velden:

en

 

het eerste veld moet je zelf ingeven (met de hand of automatisch) en het tweede veld zou gevuld kunnen worden met behulp van bijvoorbeeld de list-functie of door middel van een loop.

 

voordeel: snelheid en compactheid

nadeel: je kan verder niets meer met deze gegevens

Link naar reactie
  • 0

...en als we nu eens een scriptje maken, iets in de aard van:

 

Set Error Capture (On)

Modify Last Find

Perform Find ()

If(Get(Last Error) >0)

Show Custom Dialog (Your last Find Request was not in this table)

Exit Script

End If

 

... dan bewaar je ook je laatste search request...is wel table gebonden...maar je kunt niet altijd alles hebben in deze wereld....

 

Knoppeke op layout...

 

Listo 8)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...