Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker bevriest bij opstart...


Rover

Vraag

Hallo hallo,

 

heb sinds kort een probleempje met FMPro 6.

Als ik FM opstart (zowel door openen bestand als door opstarten van Filemaker zelf), dan komt het opstartscherm te voorschijn en gebeurt er verder niets.

Ik zie wel dat er eerst opkomt "Bezig met initialiseren..." en nadien "Geladen TCP/IP", maar verder gebeurt er niets. Ik kan de applicatie wel afsluiten zonder taakbeheer.

Ik gebruik Win XP SP2.

 

FMPro 8 Adv draait echter nog zonder problemen.

 

 

Heeft iemand ooit een dergelijk probleem ondervonden?

Alle hulp is welkom...

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Rover,

 

Ik denk aan 3 mogelijke dingen die mij ook al eens zijn overkomen:

 

1. een plugin die het laat afweten (onlangs een nieuwe plugin geïnstalleerd ?)

Kan je in je system directory alle niet originele plugins (*.fmx) hernoemen om te zien of FM dan wel opstart ?

 

2. Je had bij de laatste 'File open' een shared directory op een netwerk geopend en die is er nu niet meer.

 

3. Onlangs nieuwe hardware geïnstalleerd ?

 

Peter

Link naar reactie
  • 0

Hello hello,

 

heb ondertussen bijna al jullie voorstellen al geprobeerd (font list, hernoemen plug-ins, verplaatsen plug-ins) en FMPro blijft maar in de diepvries zitten. Zelfs een herinstallatie brengte geen soelaas.

 

Als ik opstart komt het opstartscherm wel tevoorschijn, maar nadien gebeurt er niets meer. En als ik een ander venster neem en nadien terug probeer over te schakelen naar het opstartvenster van FMPro, dan zie ik enkel maar het deel van het vorige venster dat over het opstartvenster van FM zat...

 

Ik ga nog eens proberen herinstalleren, maar dan de netwerkoptie uitschakelen...

Alvast bedankt voor de suggesties en ik hou jullie op de hoogte!!!

 

 

Many greets,

 

Rover

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...