SuperWimmie Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Dag allemaal, Ik heb een erg leuk programmaatje ontwikkeld voor een zeer groot vrachtwagenforum om daar lijsten bij te houden van dit soort autootjes. Eén van de probleempjes is dat ik mijn gebruikers graag wil controleren of een opgegeven foto ook daadwerkelijk bestaat in het systeem. Er wordt gebruik gemaakt van containers om de foto's te tonen, waarbij de foto's buiten de database worden opgeslagen. Zoals onderstaand voorbeeld, komt het dus soms voor dat zo'n foto niet bestaat: Maar op welke wijze kan ik in een script controleren dat het gevonden bestand niet bestaat?? Ik zoek me suf omtrent alles wat het containerveld aangaat, maar geen woord hierover in de Help... Of ik zoek niet goed, of ik moet de oplossing in een hele andere hoek gaan zoeken. Wie weet meer? Quote
0 Durk Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Met 'GetAsText(containerveld)' krijg je bij een bestaand gelinkt bestand informatie die je niet krijgt als dat bestand niet bestaat. Misschien kun je daar iets mee doen? Quote
Question
SuperWimmie
Dag allemaal,
Ik heb een erg leuk programmaatje ontwikkeld voor een zeer groot vrachtwagenforum om daar lijsten bij te houden van dit soort autootjes.
Eén van de probleempjes is dat ik mijn gebruikers graag wil controleren of een opgegeven foto ook daadwerkelijk bestaat in het systeem.
Er wordt gebruik gemaakt van containers om de foto's te tonen, waarbij de foto's buiten de database worden opgeslagen.
Zoals onderstaand voorbeeld, komt het dus soms voor dat zo'n foto niet bestaat:
Maar op welke wijze kan ik in een script controleren dat het gevonden bestand niet bestaat??
Ik zoek me suf omtrent alles wat het containerveld aangaat, maar geen woord hierover in de Help...
Of ik zoek niet goed, of ik moet de oplossing in een hele andere hoek gaan zoeken.
Wie weet meer?
2 answers to this question
Recommended Posts