Ga naar inhoud
  • 0

MLM (multi level marketing) en filemaker


Lutmers

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een paar jaar geleden gemaakt in FM5. Zal ik eens opzoeken.

Principe is niet zo moeilijk (bleek achteraf). De eerste vrije plaats zoeken in een boom en daar de volgende nieuwe plaatsen. Boom 1 en 2 waren alleen voor bedrijven, particulieren konden alleen in boom 3, 4 en 5.

Bonussen tot 5 levels diep, etc.

Ik kan de database hier niet publiceren, ik zal hem opzoeken en helpen waar mogelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de database gevonden, maar ik snap het zelf niet meer :oops:

Was toen ook al een hele klus.

Ik heb diverse globale velden als hulpvelden.

Levels met hun maximale aantal klanten (5, 25, 125, 625, etc.)

Klanten die zich spontaan aanmelden komen in de eerste vrije positie in de boom. Dat is een kwestie van het eerst volgenden vrije nummer. Vanuit dat nummer de positie in de boom berekenen.

Klanten die aangemeld worden via andere klanten komen onder die klant te staan in het volgende level, of het level daaronder, etc.

Er moeten dus een aantal variabelen per klant worden bijgehouden: boomnr, levelnr, klantnr, aangemeld door klantnr, etc.

 

Een grafische weergave van de boom lukt niet in Filemaker. Ik ben er toen niet eens aan begonnen. Alleen per klant de aangemelde klanten bijhouden in een portaal is mogelijk (en nodig om de downline-bonus te kunnen berekenen).

 

Zodra ik tijd heb wil ik nog wel even dieper in het systeem kijken en nagaan wat ik indertijd in elkaar geknutseld heb.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...