Dick Verschuur Posted November 9, 2007 Posted November 9, 2007 Goedenmiddag allemaal Ik heb nu twee dagen op dit forum rondgeneusd en ben heel wat wijzer geworden (o.a. hoe ik Filemaker in een netwerk kan draaien - waarvoor dank). Ik heb in Filemaker een offertecomponent en facturering gemaakt. Dat draait nu. Mooi Nu het volgende: Ik zou graag een productieplanning willen maken. We hebben iets in excell maar, zo denk ik, het moet mogelijk zijn om een order te koppelen naar een planning. Toch? Wij maken een product dat door vier afdelingen gaat en uiteindelijk wordt afgeleverd. Er is een planning, dat geeft: 1 algemene startdatum 2 startdatum afdeling a 3 startdatum afdeling b 4 startdatum afdeling c 5 startdatum afdeling d 6 afleverdatum Tot zover niets moeilijks. Maar... A. Hoe krijg ik verschuivingen in het productieproces zichtbaar (zoals bijv. in Excell waar een overschrijdende datum een andere kleur kan krijgen) B. Kan ik die verschuivingen automatisch laten doorberekenen in de palnning? c. Hoe houd ik rekening met vrije dagen en een kalender? Om kort te gaan: Zijn er voorbeelden? Dick Quote
0 Rony Rabijns Posted November 9, 2007 Posted November 9, 2007 Ik heb een productieplanning draaien in Filemaker, gekoppeld aan o.a. een ordermodule. Ik kan ze eventueel laten zien op de confituursessie. Quote
0 Johnny Posted November 9, 2007 Posted November 9, 2007 Zeker doen! Lijkt me interessant om te zien hoe je zoiets in elkaar zet! Quote
Question
Dick Verschuur
Goedenmiddag allemaal
Ik heb nu twee dagen op dit forum rondgeneusd en ben heel wat wijzer geworden (o.a. hoe ik Filemaker in een netwerk kan draaien - waarvoor dank).
Ik heb in Filemaker een offertecomponent en facturering gemaakt.
Dat draait nu.
Mooi
Nu het volgende:
Ik zou graag een productieplanning willen maken.
We hebben iets in excell maar, zo denk ik, het moet mogelijk zijn om een order te koppelen naar een planning.
Toch?
Wij maken een product dat door vier afdelingen gaat en uiteindelijk wordt afgeleverd.
Er is een planning, dat geeft:
1 algemene startdatum
2 startdatum afdeling a
3 startdatum afdeling b
4 startdatum afdeling c
5 startdatum afdeling d
6 afleverdatum
Tot zover niets moeilijks.
Maar...
A. Hoe krijg ik verschuivingen in het productieproces zichtbaar (zoals bijv. in Excell waar een overschrijdende datum een andere kleur kan krijgen)
B. Kan ik die verschuivingen automatisch laten doorberekenen in de palnning?
c. Hoe houd ik rekening met vrije dagen en een kalender?
Om kort te gaan:
Zijn er voorbeelden?
Dick
2 answers to this question
Recommended Posts