Jump to content
  • 0

Relatie probleem

jmavanme

Question

Ik hoop niet met jullie :lol:

Ik heb een tabel brieven, een tabel medewerkers en een tabel contactpersonen.

In brieven heb ik de velden mw# en contactID ieder gerelateerd aan het veld mw# uit de tabel medewerkers en contactID aan het veld contactID uit contactpersonen.

In het portaal medewerkers zie ik netjes alle brieven aan deze medewerker echter bij de contact personen niet. Tenzij ik een "X" geef als vergelijking maar dan krijg ik alle records te zien....

Heeft iemand misschien een idee wat ik fout doe?

alvast dank voor t meedenken.

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het heeft er alles mee te maken waar je staat en welke kant je op kijkt.

'Sta' je in Brieven (Layout Setup/Show records from brieven) dan zie je in een eventueel portaal Medewerkers alle medewerkers met hetzelfde mw# als de onderliggende brief. Dat is er waarschijnlijk maar een.

Sta je in Medewerkers, dan zie je in een eventueel portaal Brieven alle brieven met het zelfde mw# als de onderliggende medewerker. Dat zullen er wel meer zijn.

't Zelfde gaat op voor de Contactpersonen: vanuit Brieven geredeneerd zie je in je portaal al je contactpersonen met het zelfde ID als in de brief (dat zal er maar een zijn, vermoed ik). Vanuit Contactpersonen zie je alle brieven met hetzelfde ContactID.

• 0
Stuur anders even een pm dan bekijk ik het geheel, dat werkt toch altijd het best.

FYI :

Goed in de gaten houden dat dit een forum is en dus per definitie informatie ter beschikking stelt van een grote groep gebruikers. Probeer daarom uit de beruchte wandelgangen te blijven. Wellicht zijn nog gebruikers geinteresseerd in de oplossing, en vernemen ze die graag.