Ga naar inhoud
  • 0

Portaal met volgende week OPGELOST


Jerry

Vraag

Goedenavond allen,

 

Mijn portaal werkt me tegen en ik kom er niet uit.... gezocht in de historie van Clarify en meer topics dan oplossingen voor mijn probleem.

 

Vandaar dat ik mijn vraag in de groep gooi en hoop van jullie een idee te krijgen.

 

Ik heb een agenda tabel met per record 1 datumveld en in veld met onderwerp en een veld met het weeknummer.

 

Er kunnen meerdere afspraken per dag zijn. ( de datum is dus niet uniek)

 

Ik zou nu graag op de datum van vandaag in een portaal alle afspraken van volgende week willen zien.

 

Ik heb daartoe een calculatieveld gemaakt:

(weeknummer& (jaar = 2008))

 

In de self join heb ik de calc-velden gerlateerd met "="

 

Ik krijg nu in mijn portaal keurig alle records van deze week te zien.

 

Als ik in het calc veld nu de week+1 doe blijf ik deze week zien.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd maar het lukt niet :cry:

 

Heeft er iemand een idee wat ik fout doe?

Ik werk met FM 9

aangepast door Gast
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit komt omdat aan de andere kant van de relatie het weeknummer ook met 1 wordt verhoogt.

 

Dus aan de ene kant krijg je bij week 51 en jaar <> 2008 de sleutel 520. Aan de andere kant krijg je de zelfde sleutel omdat je de relatie op het zelfde veld hebt liggen.

 

Als je nu een nieuwe sleutel maakt zou het probleem opgelost moeten worden. Het volgende bestandje laat dat zien.

 

Op deze manier krijg je per record te zien wat de afspraken voor dit record zijn maar dan een week later.

agenda.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...