Jump to content
  • 0

Field not modifiable (FMPro 5.5)

stockychaser

Question

Posted

Ik neem onze bestanden via m'n Iphone meen naar huis om daar verder te werken aan de boekhouding e.d..

Wanneer ik echter de copy van mijn klantenbestand eenmaal thuis verander en dan terug op mijn (main) MAC zet...(omdat ik bv klanten aanpaste) dan zegt FMPro 5.5 dat alle velden NOT MODIFIABLE zijn...

Ik heb dat alleen voor op 1 van mijn Macs en snap niet waar het vandaan komt.

(ik moet dus het originele klantenbestand op die IMAC altijd laten staan of ik kan niks veranderen.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

euh... wellicht wel ? maar waar stel ik dat in .. ???

en waarom heeft alleen die ene Imac (van de 4 die we gebruiken) daar last van ?

(ik ben geen programmeur... (helaas) dus je moet me wellicht het meest stomme ook nog uitleggen.. thanks !)

• 0
Posted

Nadat je het bestand op je iMac hebt teruggezet, selecteer het dan in de Finder, en vraag de Info op (Cmd-I, of in het menu 'Archief -> Toon info').

Onderaan zie je dan de afdeling 'Delen en bevoegdheden'. Eventueel moet je het slot openzetten.

Zie afbeelding.

Info.png.92e76ae71af87e9873657091fb56a958.png

• 0
Posted

Dit lost inderdaad het probleem op, doch telkens als ik de files mee naar huis neem en terug op de MAC plaats moet ik voor elk van de 11 databases, dit opnieuw gaan aanpassen.. dwz 11 keer INFO , elf keer Admin passwoord intypen enz enz enz...(vervelend uiteraard)

Is er geen andere mogelijkheid of waarom moet het zo ?

• 0
Posted

Je kan de databases in een map zetten en de rechten van de map goed zetten en dan uit het menu met het tandwiel kiezen voor 'pas toe op alle ingesloten onderdelen'

rmw

• 0
Posted

Of alle bestanden selecteren en info ( Command-i) opvragen met de ALT-toets ingedrukt.

Het zal je één info-venster openen ipv x vensters (voor ieder bestand één).

De instellingen die je doet in dat ene venster zullen van toepassing zijn op alle geselecteerde bestanden.