Ga naar inhoud
  • 0

Openen van Backupfiles


Frank

Vraag

Ik heb Filemaker server draaien Op onze Mac OSX server.

Die maakt een backup op een tweede HD.

Als ik deze backup bestanden wil openen krijg ik steeds de melding dat deze niet goed gesloten werden. De consistentie wordt gecontroleerd en de relaties terug opgebouwd. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik heb FM server al gestopt en de originele bestanden geopend in FMP. Ze vertonen geen probleem. Het resultaat blijft hetzelfde.

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ken van server helemaal niets, maar is die toevallig een oudere versie dan je FM9 waarmee je die bestanden opent?

 

Want ik heb dus ook regelmatig die melding bij het openen van oudere bestanden met FM9, en ik kan moeilijk geloven dat die ooit allemaal gecrashed zijn geweest of zo.

Link naar reactie
  • 0

In de server zit een tweede HD, FM server schrijft de files weg op die schijf.

Je meoet gewoon het pad opgeven. Er is geenverschil tgo een backup op de HD met originele file op.

BTW het is blijkbaar inderdaad een FMP9 probleem.

Ik probeerde de files te openen met versie 8 ...no problemo.

Wordt dit op één of andere manier aan Filemaker doorgegeven?

Link naar reactie
  • 0

De consistity check is in Filemaker Pro 9 (client) toegevoegd die was hiervoor niet aanwezig. Dus als je een file met filemaker pro 8 open maakt wordt die controle niet uitgevoerd. Als de file de check overleeft weet in iedergeval dat je hem op Filemaker Server 9 kunt draaien en dat de consistity goed is. (als je het zo schrijft ?)

 

Groet,

 

WJ

Link naar reactie
  • 0

Blijft toch een slecht gevoel geven dat een back-up, gemaakt door de serverversie, een foutmelding geeft. Die back-up is er toch juist om te gebruiken als het eens fout mocht gaan.

Leuk dat de clients in filemaker 9 nu een consistity check kunnen uitvoeren maar blijft vreemd dat deze ook een melding geeft op bestanden waarvan je verwacht dat ze goed zijn.

Alle negatieve berichten over Filemaker server 9 nodigen niet echt uit tot een overstap.

 

mvg

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

Frank, je moet dit probleem wel degelijk serieus nemen want er is iets niet in orde met 1 van je files.

 

Gekopieerd van een presentatie van Jon Thatcher, lead software engineer bij FileMaker Inc.:

 

Why does a consistency check happen?

File was not closed properly the last time it was opened and modified

File has never been opened by a product that does consistency check (Server 8 or 9, or Pro 9)

 

DON’T ignore a failed consistency check

DON’T skip the consistency check in Pro

If consistency check fails, this could be the first sign of something seriously wrong

 

Ik sla nu een hoop powerpoints over, dan weer een quote:

 

Example plan to get online fast, part 2

Use a separate machine R for recovery

Copy databases in directory DMG to machine R

Disable Pro networking on machine R

Don’t want to host second copy of databases!

Use Save a Copy Compacted on copy of DMG

If Save a Copy Compacted not sufficient, use Recover

Apply recovered data to hosted Server databases

Run a Server Backup to separate destination

 

 

Als laatste stap is het aan te bevelen om een clone te maken en daarin alle data te kopieren zodat je een "verse" database hebt.

 

Voor een 34 file solution is het raadzaam om hier een script voor te schrijven mocht dit weer een keer gebeuren. Be prepared !!

 

Peter

 

 

p.s. ik mag waarschijnlijk niet zijn hele powerpoint hier publiek maken, maar als je mij een mail stuurt stuur ik je het direct.

Link naar reactie
  • 0

Op 2 plaatsen net iets over tegengekomen:

 

www.fmdiff.com/fm/filecorruption.html

 

+

Changing from Filemaker 8.5 to 9 can have some frustrating results. When you open a file in FMP 9 you may get the dreaded “this file is damaged use recovery” (paraphrased). When you try to recover the file you get the even more dreaded “this file is corrupted” (paraphrased).

Do not recover the file. Open the file in your previous version (8.0, 8.5). Save a copy - compacted, and then try to open the file in FMP 9.

If this doesn’t work. Go back to 8.0/8.5 and create a new file then import all of the tables in the so-called damaged file. Now you can import all of the data. You’ll need to import the scripts and redesign the layouts. This seems like a lot, but you’ll still have your data.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...