Ga naar inhoud
  • 0

Wergave verschil Mac & PfffC


Frank

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja. Er is een gouden regel: ontwikkelen op het platform dat de klant gebruikt. Dat is de reden waarom hier naast de Leopard ellende ook de Vista ellende heeft gedraaid. :wink::wink:

En dat is ook de reden waarom geen een van beide platformen hier de naam "koterij" krijgt. Waarmee zeker niet gezegd is dat we ons onverdeeld gelukkig voelen.

Link naar reactie
  • 0

....en testen op beide platforms als je cross-platform moet gaan...

verder lettertypen gebruiken die op beide beschikbaar zijn (arial bijv). en rekening houden met de schermresolutie van gebruikers. Op windows XP is er wat meer ruimte nodig voor scroll bars en zo dan op Mac OSX. Bij volledig-scherm bedekkende layouts kan dat een probleem zijn als je scroll-vrije vensters wilt.

Link naar reactie
  • 0

Waarom is in dit geval de Mac is goed en de rest van de wereld slecht?

Dit kun je namelijk van 2 kanten bekijken:

 

1. Als je het op de Mac ontwerpt, is het op Windows niet goed (Windows heeft meer ruimte nodig, dus is het verdomd)

 

2. Als je het op Windows ontwerpt, is het goed op zowel Mac als Windows. Dus waarom "ontwerpt" de (verdomde?) Mac het verkeerd?

 

Gewoon op beide platformen testen dus. Er is een gulden middenweg.

Link naar reactie
  • 0

Zie ook 3e item en comment

http://edoshin.skeletonkey.com/2006/12/miscellaneous_t.html

 

Ik dacht vroeger dat een "gouden tip" was dat je het vertical alignment voor velden op center moest zetten? En ook je labels langer uitrekken dan de tekst, denk ik.

 

Er moeten hier op dit forum zeker nog dingen over te vinden zijn, want daar sprak Rony in dit verband zijn liefde uit voor Tahoma, denk ik :wink: We hebben ze nog niet mogen ontmoeten... :lol:

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk grappig dat er zo op die koterij wordt gereageerd. Toch zijn we met z'n allen een beetje emo niet? Maar alle gekheid op een stokje, ik werk op een Mac voor vooral Mac's en enkele PC's. Het probleem stelt zich nu omdat er een aantal PCs mee moeten draaien voor technische toepassingen.Testen op beide platforms is dus de duidelijk de boodschap. Ik gebruik momenteel vooral Palatino.

Begrijp ik het goed dat bij Verdana het probleem zich minder scherp stelt?

Link naar reactie
  • 0

Ensure Cross-Platform FileMaker Pro Development Succes

Vrij lang artikel toch op http://my.advisor.com/doc/18692 als je lid moest zijn?

 

Een kleine teaser:

Use sans-serif fonts that maintain proportion between platforms, such as Verdana. If Verdana is too wide for your taste, Tahoma is a skinnier solution. And, of course, 11-point Arial is a classic in FileMaker Pro development. You should avoid platform-specific fonts.

Dat soort info staat wellicht elders ook wel hoor. Je moet de grote bronnen gewoon wat afzoeken.

Link naar reactie
  • 0

laatst bedacht ik dat het definiëren van alineastijlen erg handig zou zijn zoals je dat bij Indesign e.d. hebt. Dan definieer je een standaard veldopmaak, eentje voor kopteksten, veldlabels, enz. Als je de alineastijl aanpast, wordt dat in alle layouts in alle tabellen in 1 x doorgevoerd. Dat scheelt een hoop tijd.

Voor een goede cross platform applicatie zou de ontwikkelaar die stijlen moeten kunnen optimaliseren per systeem.

Eens nadenken over een feature request...? of zit er al zoiets in filemaker 9?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...