Jump to content
  • 0

OS X Leopard en window focus

Peter Wagemans

Question

Posted

Nog geen posts gevonden op dit forum over een vervelende bug die ik ervaar met FileMaker Pro onder Leopard.

Als ik meerdere FileMaker windows ( lees: database windows en script windows ) open heb, en ik roep een modal dialog op, zoals de velddefinities of iets anders, en ik kom daaruit terug, dan staat het laatst gefocuste window soms niet meer op de voorgrond.

Meestal komt het eerst geopende window op de voorgrond. De focus staat echter niet op het voorgrond window, maar op een achterliggend window.

Gezien ik veel toetsenbord-afkortingen ( shortcuts in de volksmond ) gebruik, krijg ik dan plots compleet verkeerde reactis van FileMaker, soms zelfs heel gevaarlijke dingen. Ik moet dan met de muis het window terug selecteren waar ik eigenlijk in bezig was.

Het maakt niet veel uit of ik spaces gebruik of niet, en de 1.5.2 update en de graphics update die onlangs uitkwamen, veranderen niets.

Iemand anders buiten mij die daar compleet gaga van wordt?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heb dat ook gemerkt, maar alleen bij bepaalde bestanden in een meer-bestanden-oplossing.

Hield het er tot nu toe op dat het uit FM4 afkomstige databases waren. Het is erg variabel, maar wel heel irritant.

rmw

• 0
Posted

Het maakt het probleem niet minder maar een ander (niet verborgen) venster (binnen hetzelfde programma) kan je via het toetsenbord kiezen door Apple ~

Hoeft in ieder geval de muis niet gepakt te worden

• 0
Posted

Ik heb het probleem ook in een applicatie met interface en data file. De interface-file springt telkens naar de voorgrond als ik even in de data file bezig ben.

Het lijkt alsof het probleem zich voordoet wanneer de twee bestanden file references naar elkaar hebben.

Hier doet het probleem zich voor met een 10.5 of 10.5.2 client in een netwerk met FileMaker 9v1 Server (voorlopig nog) op MacOSX Server.

• 0
Posted

Ik kreeg netjes een mailtje van FileMaker, om me ervan te verwittigen dat het probleem opgelost is.

http://filemaker.custhelp.com/cgi-bin/filemaker.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6853&p_created=1205515922

Ik ben nooit erg rap om bloemetjes naar FileMaker te gooien, maar hier doen ze het toch wel profi, vind ik.

Hoe dan ook. Ik werk sinds een paar weken met de developer seed van 10.5.3, en kan inderdaad bevestigen dat het opgelost is.