Ga naar inhoud
  • 0

OS X Leopard en window focus


Peter Wagemans

Vraag

Nog geen posts gevonden op dit forum over een vervelende bug die ik ervaar met FileMaker Pro onder Leopard.

 

Als ik meerdere FileMaker windows ( lees: database windows en script windows ) open heb, en ik roep een modal dialog op, zoals de velddefinities of iets anders, en ik kom daaruit terug, dan staat het laatst gefocuste window soms niet meer op de voorgrond.

 

Meestal komt het eerst geopende window op de voorgrond. De focus staat echter niet op het voorgrond window, maar op een achterliggend window.

Gezien ik veel toetsenbord-afkortingen ( shortcuts in de volksmond ) gebruik, krijg ik dan plots compleet verkeerde reactis van FileMaker, soms zelfs heel gevaarlijke dingen. Ik moet dan met de muis het window terug selecteren waar ik eigenlijk in bezig was.

 

Het maakt niet veel uit of ik spaces gebruik of niet, en de 1.5.2 update en de graphics update die onlangs uitkwamen, veranderen niets.

 

Iemand anders buiten mij die daar compleet gaga van wordt?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het probleem ook in een applicatie met interface en data file. De interface-file springt telkens naar de voorgrond als ik even in de data file bezig ben.

Het lijkt alsof het probleem zich voordoet wanneer de twee bestanden file references naar elkaar hebben.

Hier doet het probleem zich voor met een 10.5 of 10.5.2 client in een netwerk met FileMaker 9v1 Server (voorlopig nog) op MacOSX Server.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg netjes een mailtje van FileMaker, om me ervan te verwittigen dat het probleem opgelost is.

http://filemaker.custhelp.com/cgi-bin/filemaker.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6853&p_created=1205515922

 

Ik ben nooit erg rap om bloemetjes naar FileMaker te gooien, maar hier doen ze het toch wel profi, vind ik.

 

Hoe dan ook. Ik werk sinds een paar weken met de developer seed van 10.5.3, en kan inderdaad bevestigen dat het opgelost is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...