Ga naar inhoud
  • 0

fmsa iwp op poort 80


jw

Vraag

Op mijn MacminiG4 heb ik fmsAdv draaien. Ook de Apache is gestart en IWP is actief. In de router heb ik poort 80 opengezet en doorgekoppeld naar de Macmini.

 

Mis ik nog een ding; volgens mij moet ik iets aanpassen aan de startpagina van de Apache server zodat verkeer op poort 80 ook bij de IWP van fpsa terecht komt?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Pjotter, danke je. Ik was daar eerst mee bezig.

 

Maar dan moet ik toch minstens fms vertellen op welk poortnr het verkeer binnen gaat komen. En zo'n instelling kan ik niet in fms vinden.

Als je een tip hebt, dan graag.

 

 

 

( Ik gebruikte poort 591, die heb ik in de router opengezet en doorverwezen naar de fms, daarnaast ook in de firewall van de fms het poortnr open gezet. )

Link naar reactie
  • 0
Je moet IWP op een andere poort zetten

Waarom? jw heeft FileMaker Server geïnstalleerd, en die werkt middels de webserver module samen met Apache (op Mac). Je kan zonder enig probleem de standaard poort 80 gebruiken.

 

@ jw: als je http://[ip Mini Mac][:poortnummer indien niet 80]/fmi/iwp intikt, dan krijg je NIET de startpagina van IWP te zien?

 

Maar dan moet ik toch minstens fms vertellen op welk poortnr het verkeer binnen gaat komen

 

Nee, dat hoeft niet. Het poortnummer is dat van je webserver. Tijdens de (her)installatie van FileMaker Server (Advanced) wordt je webserver automatisch geconfigureerd om requests voor de WPE (via /fmi/...)automatisch om te leiden naar de webserver module.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...