Ga naar inhoud
  • 0

multiple img attachments in html email [PC demo]


Gido_

Vraag

Roger's vraag in www.clarify.net/viewtopic.php?t=5148 inspireerde mij tot het vinden van deze workaround voor multiple image attachments, mogelijk al bestaand, maar nog niet tegengekomen door mezelf.

 

Systeem kan met kleine aanpassing dus ook gebruikt worden om ervoor te zorgen dat je body text vóór je attachments wordt getoond, moest dat al niet het geval zijn.

 

Ik heb geen beveiliging ingebouwd tegen lege img-velden, want normaal gezien zou ik het aanpassen zodat een loop alle gerelateerde afbeeldingen gaat attacheren, en dan kom je normaliter geen lege velden tegen (alhoewel, toch ook maar voorzien :lol: ).

 

Het is momenteel wat ingewikkelder dan echt nodig, gewoon omdat ik waar mogelijk de originele namen van de afb. wou respecteren en omdat het een eerste versie is :wink:

 

Ook zijn de volgende 3 omstandigheden voorzien:

- afb ingeplakt

- afb ingevoegd

- afb ingevoegd met enkel referentie

 

Als je de broncode bekijkt in Outlook Express is dat een vreemd boeltje geworden, mogelijk omdat ik wat teveel stukjes code uit de template gestript heb...

HTML_mail.fp7

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Gido,

 

Ik ga dit nader bestuderen en zien of ik het kan aanpassen zodat het ook werkt op Mac.

 

Meerdere bijlagen aan een email bericht koppelen kan echter ook met de standaard script functionaliteit onder post verzenden. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen..

 

Ik zal ook eens testen met MS Entourage. Wellicht dat het 'probleem' dat ik met Apple Mail ondervind zich daar niet voordoet.

 

Fijn dat je werk hebt gemaakt van mijn vraag. Dank daarvoor!

 

Groet, Roger

Link naar reactie
  • 0
Meerdere bijlagen aan een email bericht koppelen kan echter ook met de standaard script functionaliteit onder post verzenden. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen..

Aan één enkele mail, ook op een PC? Daar ben ik mij toch niet van bewust, nee; of het moest iets uit FM9 zijn dat ik nog niet ontdekt heb.

 

Wil ik bovenstaand systeem gaan gebruiken, ben ik trouwens ook geïnteresseerd in de Mac-variant natuurlijk (of werkt het nu ook al?).

 

Graag gedaan verder, want ben blij dat ik dit ontdekt heb en verbaasd dat ik dit niet jaren eerder heb gevonden...

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je dat je in die variable meerdere values kan zetten van paden naar afbeeldingen en dat die allemaal aan dezelfde email gehangen worden?

Als je ipv die variabele meerdere paden definieert zal er maar één genomen worden, dacht ik.

 

Ik ben dus te sceptisch om het te testen momenteel :wink: Want je ziet de vraag voor multiple atts nog altijd geregeld opduiken trouwens.

 

Er moet een misverstand zijn? Ik heb het over meerdere attachments in één email, niet één att. met een variabele naam :!:

Link naar reactie
  • 0

Meerdere bijlagen zijn inderdaad niet mogelijk. De verschillende bestandspaden die je kan opgeven, zijn in feite alternatieve zoekpaden om een bestand te vinden. De 1ste match voegt het bestand als bijlage toe.

 

Je voorbeeld werkt perfect onder Windows, ook met Outlook Gido 8)

 

Op Mac werkt het niet met Mail. De html wordt gewoon als een html pagina in bijlage meegestuurd, zoals het eigenlijk door FileMaker bedoeld is .... :lol: . Ik weet niet of het met Entourage werkt...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...