Ga naar inhoud
  • 0

Webviewer vs Windows Verkenner


SuperWimmie

Vraag

Dag allemaal,

 

Ik wil een simpele vorm van documentenbeheer zien te bewerkstelligen met Filemaker.

Mijn gedachte gaat uit naar de webviewer, waar ik de Windows Verkenner in zou willen openen.

 

Er bestaat wel zoiets als "open directories" bij een internetserver, maar het liefst zou ik het willen doen op de lokale mappen zonder een internetserver er voor te moeten installeren.

 

Wie heeft er hier iets voor?

Link naar reactie

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hhhmmm... even gezocht en bekeken, maar ik bedoel volgens mij iets anders.

 

Dit:

 

FilemakerWindowsVerkenner.PNG

 

waarbij ik in de Webviewer een volledig funtionerend Windows Verkenner zou willen krijgen.

 

De Windows verkenner laat zich openen in een opgegeven map, zodat je verder alle aanwezige bestanden kan openen.

 

Nu lukt het eigenlijk al wel, maar het irritante is dat de Windows Verkenner in een apart venster wordt geopend. Voor de gebruiker is het minder integraal dan dat ik datzelfde in een filemaker scherm voor elkaar zou kunnen krijgen.

 

Misschien dat Java iets kan betekenen?

Link naar reactie
  • 0

Dat gebruik ik al jaren.

 

Waar het mij om gaat, is dat deze functionaliteit binnen de Filemakerschermen gebruikt moet gaan worden.

 

Send event roept een nieuwe applicatie op, daar kon je vroeger ook al de internetpagina's mee openen.

 

De webviewer is zichtbaar en bruikbaar op de filemaker layout, daar gaat het mij nou net om.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoef de inhoud van de documenten niet meer te tonen in Filemaker.

Het gaat mij puur en alleen om het navigeren over de harde schijf.

 

Veel van mijn klanten zitten hier met een groot aandachtspunt.

Elk bouwproject kent vele documenten en dat staat vaak al wel ergens in zo'n mappenstructuur op een harde schijf.

 

Wat ik juist wil bereiken, is snel kort en kracht het overzicht van de documenten in Filemaker te tonen.

Zonder ze in te lezen in een tabel, want dat roept allerlei beperkingen op.

 

Het voordeel van het tonen in een filemaker layout, is dat je snel bladerend over de projecten heen inzage krijgt in de daarin aanwezige documenten.

Best handig als je na wilt gaan of je over alle projecten heen het laatste documentje al had verstuurd of niet.

 

Het lijkt misschien een wat specifieke vraag, maar dit is wel de kern van een stuk documentenbeheer dat ik graag aan Filemaker wil koppelen.

Link naar reactie
  • 0

Kijk!!! :D:D:D:D

 

Wat wordt ik toch weer blij gemaakt door Clarify!

 

Helemaal super, Joris!

 

De fout die ik maakte was de dubbele kwootjes om de bestandsnaam heen. Die heeft de Windows Verkenner nodig indien er spaties in zitten.

 

 

Ben je toevallig ook op de hoogte van de parametertjes om de schermindeling van de Explorer aan te sturen?

 

 

PS: Rechtermuistoets om een nieuw document aan te maken in de getoonde map, geeft een foutmelding op Filemaker Pro: An Invalid Argument was encountered. Vervolgens wordt er een klein tabelletje getoond met opties van de bestandstypes die je zou willen aanmaken. Dat tabelletje funtioneert niet en blijft op de voorgrond staan zolang als Filemaker geopend is.

 

FilemakerWindowsVerkenner2.png

Link naar reactie
  • 0

Via de knop 'Een nieuwe map maken' in de balk links lukt het wel...

 

Wil je het eleganter maken en mappen creëren vanuit FileMaker, dan kan dat op een Windoos altijd via het mkdir commando. Maak een button, recupereer het benodigde pad en plaats er een map in via een eenvoudig script:

 

Send Event["aevt";"odoc";"cmd /C mkdir " & "\"" & Substitute( test::pad;"file:";"") & "\NIEUWE_MAP" & "\""]

 

Wederom: niks in de mouwen, niks in de zakken. Zelfs geen plugin :lol:

Alles wat je via de Command Prompt kan doen, kan je ook vanuit FileMaker uitvoeren.

Link naar reactie
  • 0

Wil je het eleganter maken en mappen creëren vanuit FileMaker, dan kan dat op een Windoos altijd via het mkdir commando. Maak een button, recupereer het benodigde pad en plaats er een map in via een eenvoudig script:

 

Send Event["aevt";"odoc";"cmd /C mkdir " & """ & Substitute( test::pad;"file:";"") & "\NIEUWE_MAP" & """]

 

 

Wanneer ik dit probeer krijg ik een foutmelding op "" Wanneer ik een spatie plaats b.v. " " is dit probleem verholpen, echter dan is mijn path dus niet goed.

Hoe lost ik dit op.

 

Laat maar ... via een dubbele backslash......

BVD

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Voor de Windows liefhebbers nog een extraatje: Als je de bestanden op een FTP server wil weergeven, dan geef je als URL van je webviewer iets door als

ftp://mijnserver.voorbeeld.com/

Dit werkt enkel maar indien je de Windows (IIS) FTP server gebruikt volgens mij. Interactie met de content op de ftp server geeft blijkens testje ook allerlei foutmeldingen, maar het weergeven van bestanden en mappen gaat dus wel.

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand of bij gebruik van de webviewer en de url 'file:c:\program files\' het ook mogelijk is om de view te forceren?

Hoe ik mijn default map weergave ook instel, de webviewer geeft altijd de inhoud in 'tegel opmaak' weer.

 

Ook zou ik het wel handig vinden om ook mijn adresbalk in de webviewer weer te geven...

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...